I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Maximuspro
crumpets skrev:Den kommer skrivas över med volvos mjukvara. Om de kan se det och tjurar är en bra fråga, det beror ju på om VIDA är inställt på att kolla sånt. Vore kul om nån Volvomek hade koll på det :) Själv tänkte jag köra återställning av mjukvaran inför service men slipper man det vore det ju smutt.
Skrivs inte alls över, polarn e mek på aukt verkstad o han lägger alltid in senaste på mina bilar och det skrivs aldrig över.
Användarvisningsbild
av Hedda
Hur som helst så är jag jävligt nöjd med resultatet är en helt annan bil mycket piggare på lägre varv samt att den inte känns trött vi omkörning. 80-120 är enligt bsr 2 Sek snabbare än original och detta Var där jag saknade lite pulver när man kickade ner när man ska köra om. Trimmet får ligga i så får vi se vad Volvo säger vid nästa service om inte annat så kan jag ju ta bort det till nästa gång.

Vet inte vad de är värda och vad man ska[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i dit[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]