I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Så, då var bilen uppgraderad. Det gick hyfsat smidigt, dock följde inte PPC`n den medföljande manualen till punkt och pricka vilket
var lite förvirrande.

Bilen går märkbart bättre, dock vill den gärna jobba på lite högre varvtal för att man ska märka någon större skillnad. Den går bättre
än min 850 GLT i alla fall.
av LaRy
Tack för feedbacken. Bilen går märkbart bättre, låter bra. Att effekten kommer över 4500rpm stämmer bra med tidigare information. Ingen har lovat att det blir en raket. Kan jag uppfatta det som att du inte ångrar investeringen? Momentet enligt kurvorna ökar med ca 20% genom hela registret, är det något som märks ifall du segdrar? Det kan hända att egenskaperna förbättras framöver, eftersom bilen enligt information ligger i ett nytt teach-in läge och skall vänja sig.
Behåller du PPC'n eller skickar du tillbaks den? Det lilla strulet, löstes det med enkelt logiskt bonn-förnuft. I manualen står det något om att magnetlåset för tändnyckeln kommer att hindra dig från att ta ur nyckeln, stämmer det?
Användarvisningsbild
av White
Jepp segdragningsförmågan är förbättrad, även om den hellre trivs på lite varv. Jag ångrar det absolut inte.

Jag köpte PPC`n, det gick på 1600kr extra.

Jepp, nyckeln gick inte att ta ut direkt efter uppdateringen, men det löstes genom att låta bilen stå på tomgång några minuter.

Det som "strulade" lite var att PPC`n hoppade över de två första stegen jämfört med beskrivningen, men det var bara att följa
manualen därefter så löste det sig. Dök även upp ett felmeddelande om bromsarna när uppgraderingen var klar, men det försvan när
jag startade bilen.
av LaRy
Hej! Nu har även jag slagit till. Jag vågade efter din beskrivning. Det skall bli intressant och även jag kommer att ge feedback.
av Aussiejj
White skrev:Har varit en tur på 30mil i dag, och bilen är riktigt trevlig att köra. Är lite mer ork i den nu mot original.
Roligt att du ör nöjd. Kanske får du en överasknig på förbrukningen också :). Som jag nömnde tidigare är jag mest nöjd med att vridet finns tidigare och mer än original då jag har aut.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]