I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Man kör med en roterande fil och en dremel. :D
Man tar bort bla ev gjutskägg och gör så att luften får bättre flöde men även här så måste man veta vad man gör annars kan du få sämre flöde trots att du slipar upp kanalerna, sen ska ju alla kanaler vara lika.

Mitt tips är att lämna bort portjobb till nån som kan och kan flödesmäta den sen så du får ett bra flöde. :-)-)
Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Man kör med en roterande fil och en dremel. :D
Man tar bort bla ev gjutskägg och gör så att luften får bättre flöde men även här så måste man veta vad man gör annars kan du få sämre flöde trots att du slipar upp kanalerna, sen ska ju alla kanaler vara lika.

Mitt tips är att lämna bort portjobb till nån som kan och kan flödesmäta den sen så du får ett bra flöde. :-)-)
hmm okej.
då förstår jag.

Vad kostar ett portjobb då ungefär ? :|
Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Om du har gott om pengar kanske KG`s Specialtopplock steg 2 är intressant?
Hittade en till intressant sida: http://www.topplocksverkstan.se
jag är inte rik, verkar som att det får bli till att köra med b20E toppen som har lite större ventiler och kanaler än vanlig b20 topp.

Menmen, frågan är nu hur jag ska göra med gaslänkaget? har inte hittat någonstans man kan köpa komplett sådant än.
Och vet inte hur jag ska lyckas bygga ett eget heller.
Någon som har en bild eller något på ett gaslänkage till dubbla SU "in action" ??
Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Här är ju några som säljer gasreglage, de kanke kan hjälpa dig?
http://www.forgasarteknik.se/ Kolla under volvo. :wink:
Jäv*ar! det var fan inte billigt. och så hade dom bara till dubbla SU med alu-insug :(
Men dock hade dom endel annat som kan va användbart...dock har jag iofs några sånnadär "länkar" liggandes.
Det svåraste är väll att få till själva reglageaxeln om jag ska bygga eget.
Men det lär väll gå att förlänga orginalaxeln eller något sånt ? :|

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]