I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Men om man är ute efter mer klipp i motorn ska man ju köpa en turbo direkt så det blir nån ordning. Alternativt en diesel.

Jag hade själv två femcylindriga utan turbo och sedan en MED turbo. Det går inte att jämföra på samma dag.
Användarvisningsbild
av johnnype
ER glömmer i sitt vilda resonemang att tekniken på "antal mjukvaruladdningar" som ska stämma på något vis inte existerar.. det är något han hittat på eller hört på stan. Så då faller ju hela konceptet -> 1. bilprovningen ser i datorn 2. kunden åker dit.
av LaRy
Snälla, glöm inte att rapportera hur du upplever BSR. Jag har funderat I åratal ifall det är lönt eller ej och nu har det blivit något billigare att köpa programvaran. Berätta ifall installation gick lika enkelt som BSR beskriver.
Det som är intressant är att 140hk har I original en något lägre utväxling än 170hk, därför vill jag veta hur du upplever trimningen. Blir det någon skillnad även under 4500rpm?
av LaRy
Jag har en S80.Där sitter uttaget under ett lock, under instrumentbrädan, ovanför kopplingspedalen. Samma på din, skulle jag gissa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Intressant! Hade bilen inne på service f&oum[…]

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]