I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Men så är det ju såklart, att saker å ting slits mer när man trimmar. Fast det låter som ett ENORMT slitage på din bil. Har kört ett par bilar med liknande setuper och har inte fått byta grejjer som du.. Men det kanske handlar om körstil också :)

/Ticken
Ticken skrev:Men så är det ju såklart, att saker å ting slits mer när man trimmar. Fast det låter som ett ENORMT slitage på din bil. Har kört ett par bilar med liknande setuper och har inte fått byta grejjer som du.. Men det kanske handlar om körstil också :)

/Ticken

seeena!! "Ticken"

skall du bara Zippa den?? :lol: :lol:
eller hade du tänkt mer??

-jag gjorde som så med min 945:a jag hade en gång i tiden............
jag lätt Gik.turboteknik fixa chippet och bytte Turbon till 850R.ens aggregat som gjordes om lite större invändigt.
Och som dels fick aluminium svetsas ett fäste på utsidan,föratt wastgaten som var tagen från 240 seriens grupp A Turbo skulle passa! Aggregatet var "vridet 1/2 varv" för att de skulle se så "orginal ut" som möjligt för besiktningens skull.. :lol: :lol: :lol: :lol: och de monterades dit ett 3,5 A-system från Turbon hela vägen....
samt vi använde orginal luftburk med filter,men de borrades upp större hål i luftburken.....istället
och hade ett laddtryck på 1,4bar....tjooe..heey vad den gick........för ganska "små pengar"
Saab95/93 aero elle va den heter..och S-40T4 hängde inte mee iaf... :-DD :-DD :-DD
så jag kan rekommendera som ovan....gik.Turboteknik

-tyvärr blev jag av med den ^^ :cry: :cry: :cry:

ha de *bäst*
Topgun skrev:
Ticken skrev:Men så är det ju såklart, att saker å ting slits mer när man trimmar. Fast det låter som ett ENORMT slitage på din bil. Har kört ett par bilar med liknande setuper och har inte fått byta grejjer som du.. Men det kanske handlar om körstil också :)

/Ticken

seeena!! "Ticken"

skall du bara Zippa den?? :lol: :lol:
eller hade du tänkt mer??

-jag gjorde som så med min 945:a jag hade en gång i tiden............
jag lätt Gik.turboteknik fixa chippet och bytte Turbon till 850R.ens aggregat som gjordes om lite större invändigt.
Och som dels fick aluminium svetsas ett fäste på utsidan,föratt wastgaten som var tagen från 240 seriens grupp A Turbo skulle passa! Aggregatet var "vridet 1/2 varv" för att de skulle se så "orginal ut" som möjligt för besiktningens skull.. :lol: :lol: :lol: :lol: och de monterades dit ett 3,5 A-system från Turbon hela vägen....
samt vi använde orginal luftburk med filter,men de borrades upp större hål i luftburken.....istället
och hade ett laddtryck på 1,4bar....tjooe..heey vad den gick........för ganska "små pengar"
Saab95/93 aero elle va den heter..och S-40T4 hängde inte mee iaf... :-DD :-DD :-DD
så jag kan rekommendera som ovan....gik.Turboteknik

-tyvärr blev jag av med den ^^ :cry: :cry: :cry:

ha de *bäst*
hehe. låter som den gick som i in helvete.. =)
men klarade motorn sig med 1,4?
DannePe skrev:http://www.garaget.org/video/ji7omqoa6zmm

V70 BSR mot S60 ATECH båda steg 3.
Inte speciellt stor skillnad där... Skulle inte förvåna mig om V70n är något lägre växlad och att det är det som gör att den drar bättre.

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]