I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Mobbe
Johannes!
Välj BSR så får du mest drag. För resterande pengar kan du modifiera avgassystemet!
Till er alla. Gå in på BSRs hemsida och läs under "maskingaranti" och under fliken "varför välja BSR?" där finns lite att läsa innan fortsatt diskussion i denna tråd.
Användarvisningsbild
av crumpets
Mobbe förklara för mig hur deras maskingaranti på något sätt påverkar maskinskadeförsäkringen så blir jag tacksam.

Ok, istället för att vara dryg så kan jag ju klippa in det:

http://sv.bsr.se/las-mer/machine_warranty

Det gäller alltså 1-3 år. År 2 och 3 måste du betala extra för. Det gäller aldrig då bilen är mer än 4 år gammal, dvs hälften av tiden som din normala försäkring ungefär, samt att du måste betala för detta utöver vanliga försäkringen.
De garderar sig även med ett antal punkter som kommer göra att de kan neka i princip samtliga som försöker få någon ersättning genom detta. Favoritpunkterna är:

Motorolja ska bytas minst var 1 500:e mil/12 mån.
Bilen ska vara i god kondition.
Garantin gäller ej för normala slitagedelar som t.ex. koppling
Garantin gäller ej vid fabrikationsfel.
Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt. Ej heller vid körning som kan jämföras med tävlingskörning.
Kostnader för felsökning ersätts ej.
av Mobbe
crumpets skrev:Mobbe förklara för mig hur deras maskingaranti på något sätt påverkar maskinskadeförsäkringen så blir jag tacksam.

Ok, istället för att vara dryg så kan jag ju klippa in det:

http://sv.bsr.se/las-mer/machine_warranty

Det gäller alltså 1-3 år. År 2 och 3 måste du betala extra för. Det gäller aldrig då bilen är mer än 4 år gammal, dvs hälften av tiden som din normala försäkring ungefär, samt att du måste betala för detta utöver vanliga försäkringen.
De garderar sig även med ett antal punkter som kommer göra att de kan neka i princip samtliga som försöker få någon ersättning genom detta. Favoritpunkterna är:

Motorolja ska bytas minst var 1 500:e mil/12 mån.
Bilen ska vara i god kondition.
Garantin gäller ej för normala slitagedelar som t.ex. koppling
Garantin gäller ej vid fabrikationsfel.
Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt. Ej heller vid körning som kan jämföras med tävlingskörning.
Kostnader för felsökning ersätts ej.
Ja att vara dryg har jag fått höra av er moderatorer att man inte ska vara.
Som du själv skriver så finns det valmöjligheter. Vilket jag ville meddela.
Även BSR har onekligen garantier. Sedan får Johannes med fler välja vilket som passar bäst.
ALLA försäkringsbolag har olika premier och villkor.
Användarvisningsbild
av crumpets
Men BSR:s garanti har extremt många möjligheter att nekas. Hade varit kul att höra om nån på nåt forum haft erfarenhet av den. Peanut här på jagrullar var de ju riktigt dryga mot t.ex. när deras mjukvara hade en bugg som drog ur batteriet.
Användarvisningsbild
av Hedda
Hej

Jag har en V70 D3 2012 vilket polestar aldrig kommer släppa ett trim till så jag har köpt ett av bsr nu när de äntligen lyckats komma förbi volvos fjanteri med pinkod till styrboxen. i mitt fall har jag ju inget val om jag vill trimma bilen så är det bara bsr som funkar. ska dit på torsdag 29/1. 188 hk och 478 nm.
av Mwi
Glöm inte att be om intyget på den nya effekten, så du kan registreringsbesiktiga bilen med den nya effekten känns alltid bra att ha klara papper på allt (HMM)
Användarvisningsbild
av crumpets
Han skojar lite för bara polestar har den möjligheten. Man får leva med att bilen bryter mot lite regler och tar risk med maskinskadeförsäkring m.m. med andra trimprodukter. Därmed inte sagt att trimmet kommer skada nåt för det har jag nog aldrig läst om ett fall där det skett, men gör det inte i tron att det är helt ok enligt volvo/f-bolag/farbror polisen för då blir du besviken.
av Mwi
Alla har möjligheten att få ett helbilsgodkännande på en bil inom EU, det finns inga hinder för det. Din bil är ju helbilsgodkänd idag så helt klart skall du få ett sånt intyg från BSR att den fortfarande är det, det är ju inte bara pinkoder som skall knäckas......

Vet inte vad de är värda och vad man ska[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i dit[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]