I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Korny skrev:
RISTO skrev:Är intresserad men jag har ingen större lust att åka ner till växjö.Kan man inte anlita sin lokala återförsäljare för montering.(Har bara en mil till närmaste)Säkert 30mil till växjö.Det vill säga att man är med på ett gruppköp men ppc,n skickas till min återförsäljare för montering?
/Risto
Jag tror med största säkerhet att du inte behöver någon hjälp att använda din PPC, det är en kontakt som ska anslutas till ett ODB uttag och sen är det en eller två knapptryckningar. :wink:

Mvh David
Hmm.Det beror helt på vilket dataprogram du har i din bil.De skickar ppc,n med ett program i.Och om det inte stämmer med det du har i din bil så måste du ta kontakt med bsr så att du får rätt program.Så varför ska jag krångla med det när lika gärna (min)återförsäljare kan göra det.Jag sitter hellre i soffan o tar en kopp kaffe medans de monterat.
/Risto
RISTO skrev:
Korny skrev:
RISTO skrev:Är intresserad men jag har ingen större lust att åka ner till växjö.Kan man inte anlita sin lokala återförsäljare för montering.(Har bara en mil till närmaste)Säkert 30mil till växjö.Det vill säga att man är med på ett gruppköp men ppc,n skickas till min återförsäljare för montering?
/Risto
Jag tror med största säkerhet att du inte behöver någon hjälp att använda din PPC, det är en kontakt som ska anslutas till ett ODB uttag och sen är det en eller två knapptryckningar. :wink:

Mvh David
Hmm.Det beror helt på vilket dataprogram du har i din bil.De skickar ppc,n med ett program i.Och om det inte stämmer med det du har i din bil så måste du ta kontakt med bsr så att du får rätt program.Så varför ska jag krångla med det när lika gärna (min)återförsäljare kan göra det.Jag sitter hellre i soffan o tar en kopp kaffe medans de monterat.
/Risto
När du gör din beställning kommer ditt VIN-nummer att efterfrågas av BSR, detta är för att dom ska kunna se exakt vilken mjukvara som din styrenhet har, på så sätt får du rätt mjukvara i din PPC på en gång.
Jag är dock inte 100% säker på detta men jag förutsätter att det funkar på så här hos BSR, för så funkar det på SCT iaf, skulle bli mycket förvånad om inte BSR har samma höga ambition som SCT.
Tar gärna en kaffe i soffan jag med, efter jag själv "krånglat" in mjukvaran. :wink:

Mvh David
Angående bsr så får man direkt det senaste programmvaran i dosan då den programmeras innan den skickas.

Om det sedan kommer uppdateringar till din bilmodell efter några månader så är det gratis att via bsr´s hemsida tanka in dom senaste i ppc dosan.

Installationen utav ppc är väldigt väl beskriven i installations brochyren man får med och en med tummen mitt i handen klarar av den på 5 minuter.

Sedan så finns även usb sladden för anslutining med i kartongen och allt som man kan tänkas behöva till sin optimering,

M.v.h mojja
JaJa.Men det är bara det att bsr kan inte veta om din motorstyrning är uppdaterad.Eller vilket program du har i styrningen.Det finns väl de som aldrig begär att få bilen uppdaterad datavägen hos volvo.Du kanske får den senaste programvaran men vem säger att du,vi,ni har den i din bil.Det är därför(Den late)jag hellre låter min återförsäljare få göra det det jobbet.De har nog bättre koll på läget än vad en annan har.
/Risto
RISTO skrev:JaJa.Men det är bara det att bsr kan inte veta om din motorstyrning är uppdaterad.Eller vilket program du har i styrningen.Det finns väl de som aldrig begär att få bilen uppdaterad datavägen hos volvo.Du kanske får den senaste programvaran men vem säger att du,vi,ni har den i din bil.Det är därför(Den late)jag hellre låter min återförsäljare få göra det det jobbet.De har nog bättre koll på läget än vad en annan har.
/Risto

Jo absolut e det så. Och det e ju inget fel att åka till en återförsäljare och låta honom fixa det. Det ingår ju en installation för varje köpt ppc.
Ser att du bor i dgf och då e det ju asp som e närmast för dig.
Annars så hjälper jag dig med installation då vi bor i samma håla.

M.v.h mojja
RISTO skrev:JaJa.Men det är bara det att bsr kan inte veta om din motorstyrning är uppdaterad.Eller vilket program du har i styrningen.Det finns väl de som aldrig begär att få bilen uppdaterad datavägen hos volvo.Du kanske får den senaste programvaran men vem säger att du,vi,ni har den i din bil.Det är därför(Den late)jag hellre låter min återförsäljare få göra det det jobbet.De har nog bättre koll på läget än vad en annan har.
/Risto
Jo, BSR kan ta reda på saker som Biliaverkstaden gjort med din bil. Det är därför tuningfirmorna ber om VIN (Vehicle Identification Number) i samband med mappning så att rätt mjukvara används, dom kan (jag vet dock inte hur, men man kan ju gissa :wink: ) ta reda på bl.a. vilken mjukvara som laddats i din motorstyrenhet mm.

Mvh David
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Nope, tar man BE nu så är högsta […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]