- tis 20 aug 2013, 19:39
Intressant vinkel på problemet. Matas förgasarna från en "standard" mekanisk bränslepump (på motorsidan, drivs av kamaxeln)? Då är ju normalt sett bränsletrycket (och flödet) givet pga inbyggd fjäder och pumpens kapacitet vid visst varvtal. Det man kan kolla är ju att alla ledningar är totalt täta och att inte bränslefiltret kan vara igensatt. Sedan bör det ju i princip vara möjligt att koppla in sig på matarledningen till förgasarna och mäta trycket, men det är ju låga tryck det handlar om så det kanske krävs lite udda mätverktyg. Bränslebrist (som ju är resultatet av för lågt tryck) borde märkas på motorns gång, tycker jag.
Vad jag tänkte om ny topp var ju att du nämnde att plana den. Då borde en renoverad (enligt spec) inte vara så mycket dyrare. Det "enklaste" kanske är att byta till standardtjock packning och se om det påverkar?
Vad jag tänkte om ny topp var ju att du nämnde att plana den. Då borde en renoverad (enligt spec) inte vara så mycket dyrare. Det "enklaste" kanske är att byta till standardtjock packning och se om det påverkar?