I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av banjaluka1234
Xuri skrev:var i bromsbänken idag å vet att min org R-koppling som rullat 7000mil klarar minst 530nm i alla fall :D
Grattis! Jag har beställt en tryckplatta o lamell från CG motorsport det passar mot original svänghjulet plus håller för effekten.

UFF....Har byt turbo på min bil...host host....från en 185 hk GT2056V :-O) va inte lätt :-(O) :-(O)

Fick meddelandet motorstyrsystem omedelbar reparation bla bla eller liknande..meddelandet försvann efter man släppte gasen bara en gång gick den i limp mode som försvann efter man startade om bilen..... så gick tillbaka till sct-competition
fick förklarat att deras tekniker tycker min turbo håller inte måttet /25.000 mil så de sänkte laddet ( vet ej hur mycket)
bilen gick bra men det härliga vridet försvann..

Nej..så ska det inte va hel.... åkte o köpte på skroten en GT2056V ganska billigt , tänkte ska byta bara själva impellerna , ni förstår vad jag menar....

aja baja :oops: åkte till svensk turbo service o tog med båda aggregat ...till slut ...de kappa bort på GT2056V el. styrda vakuumet , plockade ifrån min GT2052V mekaniska wastegate klockan o monterade på GT2056V samt ställde in den:

Så står det...Pneumatic actuator model-723167-5001s- machine serial no- 4021140-144

Intermediate set point 1
-0.211bar -0.216bar
0mm 1.95mm 1.98mm 7.00mm

0.50mm 3.50mm
model model

close set point
-0.643 bar
0 bar -1.250 b

-0.625 bar -0.625 bar
model model

Ingen aning vad det betyder eller hur mycket laddet ligger på just nu , wastegate sitter på ovansidan nu , original va på undersidan , de sa att de skruvade in skruven 10mm in som styr armen på wastegate klockan så den laddar mindre.

Bilen: Går med en 210hk 460 nm stage 2 RICA med sänkt ladd + GT2056V .
Bilen går odramatiskt, händer inte mycket innan 2.500-2.700 rpm kommer vid 2.700-3.000rpm men ingen kick utan linjärt men den drar hela vägen o vill varva mycket , väldigt varvvillig , går bra vid 4.000-4.500 rpm som med original turbo o trim vid 2.000-2.500rpm.

Vet, det ska inte va så o är dåligt för diesel att varvas så mycket speciellt med topp effekt på så högt varv.
Ska förändra det på ett eller annat sätt. Sorry, för långt inlägg blev spontant utan att tänka.

Kom gärna med vettiga input, förklaringar eller hänvisningar . Tackar på förhand !

Mvh
av banjaluka1234
Någon som vet om det går att höja laddet på agget som jag har just nu på bilen mekaniskt?
Skruva/ställa in skruven som reglerar wastegate armen?
DennisCA's Volvo 850 -97

Är spolarvätska brandfarlig? I praktiken[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]