I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av AmazonSleper
Lite sent svar kanske men trimma eller i alla fal få trevligare karaktär på en F motor måste vara de lättaste som finns? Skifta till vilken kam som helst från A till H å använd M-kammen till blompinne de är nämligen de enda den duger till :wink:
av Blackline88A
Har man lite kontakter så blir det ganska billigt. Jag la upp en tråd om min B23 som spika för ett tag sen, Det är verkligen en budget. 5-6000kr och det är ju inga pengar så tycker jag .. Sen när karossen inte bär längre så är det ju bara att flytta över det till enannan bil. Man förlorar ju inte delarna.

För att få en rappare 230 föreslår jag som dom andra en planad 531 topp och kanske en H el K kam.. Eller kanske en eftermarknads? Dom e inte mycke dyrare.
Sen för sjäva upplevelsen så montera ett öppet filter för insugsljudet ökar ju en del med en vassare kam.
Ett lättare svänghjul gör att gasresponsen upplevs kvickare. Lite mer rally helt enkelt. Detta kanske bara gör lite på effekten men det många missar e ju att man samlar vrid och hk på ett smalare register vilket man upplever den piggare.. Som jag sa i den andra tråden så ska jag lägga upp ett klipp på min som inte är "super trimmad" Det låter som den har 200hk =P

Kort sagt jag uppskattar folk som vill fila lite i sina motorer. Det är ju ändå ganska skoj =) :-)-)
DennisCA's Volvo 850 -97

Är spolarvätska brandfarlig? I praktiken[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]