I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stoffe
#51506
I norrland häller dom i bensin i dieseln för att den inte skall frysa... Men det är ju inte BARA bensin då =)
av Boden
#51513
Stoffe skrev:I norrland häller dom i bensin i dieseln för att den inte skall frysa... Men det är ju inte BARA bensin då =)

Jasså....det var mer än jag visste. Jag brukar använda fotogen om det skulle behövas, det är bättre smörjegenskaper i den.
Senast redigerad av 1 Boden, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av S.t.r.a.n.D
#51517
Boden skrev:
Stoffe skrev:I norrland häller dom i bensin i dieseln för att den inte skall frysa... Men det är ju inte BARA bensin då =)

Jasså....det var mer än jag visste. Jag brukar använda fotogen och det skulle behövas, det är bättre smörjegenskaper i den.
Har heller aldrig hört det...
av Addekarlsson
#51531
VolvoForLife skrev:
Boden skrev:
Stoffe skrev:I norrland häller dom i bensin i dieseln för att den inte skall frysa... Men det är ju inte BARA bensin då =)

Jasså....det var mer än jag visste. Jag brukar använda fotogen och det skulle behövas, det är bättre smörjegenskaper i den.
Har heller aldrig hört det...
Användarvisningsbild
av A80TD
#51760
Har själv kört med ca 10% bensin i diesel av sommarkvalitet i min Audi diesel.
Max inblandning 50% fotogen eller i andra hand 30% regularbensin enligt en VW-mek.utbildningsbok för tidigt 80-tal. Då avser de Bosch VE pumpar. Jag skulle inte våga prova något liknande i en commonrail eller pd-motor utan att kolla upp det först.
MK 1-diesel från t.ex OK ska klara -38 grader, så numera klarar man sig väl för det mesta.
Användarvisningsbild
av Loner
#51769
Stoffe skrev:I norrland häller dom i bensin i dieseln för att den inte skall frysa... Men det är ju inte BARA bensin då =)
Det var nått nytt, jag som trodde jag var norrlänning...

/L
Huvisolering

På tal om besparingar, har en ultimate V60 2[…]

Bensinpriser v2

Idag är det ju rånarbilligt att tanka 1[…]

Vi som beställt EX90

Jag väntar mig ingen leverans före nove[…]

Ja, en trasig abs-sensor ska inte orsaka totalt st[…]