I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Vad som oftast inte framgår är att det är peak effekter under 1-5 sekunder normalt sett. Det är inte den effekten motorn skulle ge i genomsnitt under 2 minuter på fullast/fullgas.
nä för då måste den gå på e85 hela tiden så vida man inte lägger upp några extra slantar och montera in en chipswitch så du har ett e85 chip och ett bensin chip men det blir bara krångel när man står med blandad tank.
tl22bq skrev:nä för då måste den gå på e85 hela tiden så vida man inte lägger upp några extra slantar och montera in en chipswitch så du har ett e85 chip och ett bensin chip
Wow, vad smart! Det hade jag ALDRIG kommit på själv... </sarkasm>
Du tror inte att sådant fanns med i diskussionerna när jag var i kontakt med dem, och att dessa extra slantar i detta sammanhang kanske inte är något problem?
Dessutom, E85-mackar växer på träd nu för tiden så att bara tanka E85 är inget problem.

men det blir bara krångel när man står med blandad tank.
Nej, det blir det inte. Du kanske inte är van vid att ha koll på läget, och då förstår jag att det kan bli krångel.
Jag har tidigare ägt en etanol-konverterad bil av annat märke, och då var det heller inte något krångel.
Dessutom, det är ytterst få bilar med insprutning som har problem att köra på 50/50 inblandning vid normal bensindriftsläge, så skulle man råka få blandat så går det ändå.
Autotech leverera så kallade Multifuel uppgraderingar till flera bilar. Dessa klarar alla blandningar av bensin/E85, rena E85 lösningar finns också och lämnar några hästar extra..

/Thomas
Mabuse skrev:Jag har pratat med Autotech och de har inte färdiga multifuel/etanol-program till s60r. Jag blir tvungen att åka ner till Trollhättan och mappa upp motorn på testbänk.
Det å' andra sidan kan ge rejält med effekt... Kolla denna: http://www.garaget.org/?car=185341 lär vara en av sveriges motorstarkaste Volvos med oöppnad motor tack vare Autotech. Rikard som äger bilen är en trevlig kille så undrar du något så är det bara att maila.

/Thomas
Funk skrev:
Mabuse skrev:Jag har pratat med Autotech och de har inte färdiga multifuel/etanol-program till s60r. Jag blir tvungen att åka ner till Trollhättan och mappa upp motorn på testbänk.
Det å' andra sidan kan ge rejält med effekt... Kolla denna: http://www.garaget.org/?car=185341 lär vara en av sveriges motorstarkaste Volvos med oöppnad motor tack vare Autotech. Rikard som äger bilen är en trevlig kille så undrar du något så är det bara att maila.

/Thomas
Hej hej Vallåkra! De blonda damerna blir liksom grädden på moset för den känsla jag får... :wink:
Tja tjejbilderna kan man alltid diskutera...tjejerna är aktiva i GSR så man kan passa på att snacka om det vid något race. Men bilen i fråga är en T5 med 400hkr+ och 600Nm+ vilket lär vara rekord för en maskin som inte ens är öppnad, så den skämtar man inte bort utan vidare.

/Thomas

Har en Volvo C30 med D2 (1,6 l diesel ) motor och […]

Hej alla, Vet folk här om skillnaden mellan […]

"Limp home mode" ?

Samma visa idag igen ! :mad: Bilen svarar inte p&a[…]

Det var även 16 år sedan som kamremme[…]