I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

pantheus skrev:Dessutom fick med ppcdosa så jag kan återställa till original. :)
Vad gick kalaset på?
pantheus skrev:7499kr
Mycket mer prisvärt än Polestar eller annat. Har du märkt nåt med att bilen blivit törstigare?
kamilenski skrev:
Mycket mer prisvärt än Polestar eller annat. Har du märkt nåt med att bilen blivit törstigare?
Prisvärt? Finns inget trim som är lagligt annat än Polestar.
StringerBell skrev:
kamilenski skrev:

Stackare. Du vet inte hur det känns att åka i 200 knyck. Inte ens 130. Du kör lagligt. :wink:
kamilenski skrev:
Nje inte speciellt. Håller man hastigheterna och kör som en familjefar så upplever jag att han drar 0,4dl/mil mindre, dock har jag inte mätt vid pumpen.
Kör man offensivt drar han mer. :)
StringerBell skrev:
kamilenski skrev:
Finns mycket som inte är lagligt. Du får inte cykla mot stopp, ladda ner film, pissa offentligt, parkera bilen fel...
Någon som har updaterat trimmet efter volvo service? HAr råkat få updatering av mjukvara på service, så nu måste man väl ha en annan programvara i ppc dosan? Någon som vet hur man kopierar den nya programvaran eller måste man besöka autotech? Borde ju gå att kopiera in den nya programvaran till ppc från bilen, men alternativet som finns är ju bara programing car eller nåt sånt på dosan. Väntar även svar från autotech men är ivrig :x Vågar inte prova att ladda in gamla trimmjuvaran från dosan till bilen nu, det kan väl fucka upp boxen eller...?
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag kommer bara ignorera det för tillfäl[…]

Intressant! Hade bilen inne på service f&oum[…]

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]