I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
anderc skrev:autotrim, trodde att man gjorde det själv om man köpte bsr's chip eller är autotrim ngt eget?
nej... autotrim är återförsäljare till BSR... för göteborgstrakten.. :)
Användarvisningsbild
av Loner
kez_style skrev: 140 hk.... snacka om skillnad :D idag märkte jag tom mer skillnad... kosntigt :S
Intressant, farsgubben hankar ju sig fram i en S80 140...

/L
Användarvisningsbild
av kez_style
Loner skrev:
kez_style skrev: 140 hk.... snacka om skillnad :D idag märkte jag tom mer skillnad... kosntigt :S
Intressant, farsgubben hankar ju sig fram i en S80 140...

/L
Jag rekomenderar trimningen :D... det känns som saabs 3,0 V6a som fanns innan... riktigt skön och jämn acceleration.
av NCR
Personligen tycker jag det är onödigt, på gränsen till korkat, att trimma en bil som man fortfarande har garanti på, men det är ju bara min åsikt.
av anderc
NCR skrev:Personligen tycker jag det är onödigt, på gränsen till korkat, att trimma en bil som man fortfarande har garanti på, men det är ju bara min åsikt.
Du har nog rätt. Lite risky känns det. Ifall det blir ngt strul så kan man ge sig fanken på att de kommer peka på att man har chippat den. Väntar nog tills garantin gått ut.
/Andreas
av mattias.n
Har en trött V70 från 99 med 2,0 B5202S 126 hk (93 kW). Uppskattar era åsikter på om en BSR-trimmning är det bästa att göra för att få lite mer liv i denna och säkrare omkörningar. I nuvarande läge är den riktigt trött men annars i väldigt gott skick och körd väldigt sparsamt. Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Danneman
:cry: tror inte BSR har nått till den motorn ialla fall.
av mattias.n
Precis vad jag har upptäckt. Mailade dem och väntar på svar för en direkt konfimering. Om det alternativet inte finns, har ni några andra förslag?

http://www.samsteffansson.se/ verkar erbjuda uppgradering av motorstyrenheten (ECU) till B5202S. Men det generella omdömmet från er här på forumet av BSRäs PPC verkar så gott att det är den som är mest intressant. Får ta och läsa mer om skillnaderna mellan de olika formerna av ECU uppgradering.

Alla tankar och idéer mottages med glädje.
av mattias.n
Det andra svaret jag fick efter att ha frågat om det fanns andra alternativ:

BSR: 2006-02-24 08:41
Hej Mattias
BSR: Jag är ledsen men det finns i princip ingen möjlighet att höja effekten i denna motor utan att lägga ner extremt mycket pengar.
Med vänliga hälsningar /BSR

Det var ganska tråkigt att höra. Nu lägger jag frågan till er här vad ni har för förslag då BSR tyvärr inte kan hjälpa mig. Tack.
av Perra N
Det är ju snikmotorn i din bil, och det är bara en 2-litersspis. Utan volymen i 2,5 gå det kanske att få din bil till 135 hk med avgas, filter och chips, och kanske några Nm i vrid med, men det tycker jag inte är lönt. Det brukar kosta ungefär 1000:- /hk i en sugmotor efter att monterat "det vanliga". Om man inte kör med Nos, för då kan man ju få lite extrapulver i en tub!
Bättre att köpa en större motor i nästa bil istället.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]