Funk skrev:Det finns ju flera skäl till det, ett är ju utan tvekan pengar...
Sedan prioriterar jag inte fyhjulsdrift över huvud taget, och är inte heller speciellt imponerad av R:ens alldeles för stumma chassiesättning(för min vardagskörning med 7 farthinder på bara vår lokala väg). Sedan är jag väl annorlunda, för jag tycker R-fronten och fälgarna är fula som stryk..
Men jag hade iofs gärna haft en S60R utan fyrhjulsdrift med mer normal chassiesättning till rimligt pris.
/Thomas
Funk
Smaken är ju som baken. Vilken tur. Men konstigt är ju att många är "sugna" på att bygga om till R-stuket.
Beträffande chassisättningen, så är det väl därför det sitter 3 knappar på instrumentbrädan för att ställa om. Gillar man att åka i anvanced-läget hela tiden så är ju inte farthindren så mysiga. Men tanken är inte att man konskekvent skall åka på advanced hela tiden.
Att "såga" en modell för man har 7 farthinder, säger mer om föraren än om bilen.
Eftersom frun har en v70 2,4 T -01, så kan jag ju jämföra chassisättningen mellan R och "sniken" med jämna och ojämna mellanrum.
Förordar man "svampighet" och halvtaskigt drag så okey för mig.
Därför köpte jag en R.
Beträffande pengar så har ju R:en kommit ner i acceptabla nivåer.
Häftigt är väl knappast en trimmad V70 eller S60 som gör en burnout, eller som oftast sker "däcksgnällare", med framhjulen.
Ska man göra en burnout så skall det vara klassiskt bakhjulsdrivet "Detroitjärn"
Men du skulle kunna tänka dig en bil som är "ful som stryk" med potent motor till lågpris.

:lol:
:lol: :lol: