I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Jovisst har vi det. Men det är lite snöpligt när accelerationen helt plötsligt uteblir pga dåligt fäste och att STC:n jobbar för fullt mitt i sommaren..
:wink:

Dessutom känns verkan av STC betydligt mer när man har dubbelt så högt laddtryck som original..

/Thomas
Användarvisningsbild
av camaro69
Varför satsar ni inte Era pengar på att byta upp er till en riktig R.

Då får man det mesta som efterfrågas. Effekt, väghållning som heter duga, bromsar m m.

Bättre att få allt på en gång, än att bygga bit för bit på egen hand.

:D
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns ju flera skäl till det, ett är ju utan tvekan pengar...
Sedan prioriterar jag inte fyhjulsdrift över huvud taget, och är inte heller speciellt imponerad av R:ens alldeles för stumma chassiesättning(för min vardagskörning med 7 farthinder på bara vår lokala väg). Sedan är jag väl annorlunda, för jag tycker R-fronten och fälgarna är fula som stryk..

Men jag hade iofs gärna haft en S60R utan fyrhjulsdrift med mer normal chassiesättning till rimligt pris.

/Thomas
Användarvisningsbild
av camaro69
Funk skrev:Det finns ju flera skäl till det, ett är ju utan tvekan pengar...
Sedan prioriterar jag inte fyhjulsdrift över huvud taget, och är inte heller speciellt imponerad av R:ens alldeles för stumma chassiesättning(för min vardagskörning med 7 farthinder på bara vår lokala väg). Sedan är jag väl annorlunda, för jag tycker R-fronten och fälgarna är fula som stryk..

Men jag hade iofs gärna haft en S60R utan fyrhjulsdrift med mer normal chassiesättning till rimligt pris.

/Thomas
Funk

Smaken är ju som baken. Vilken tur. Men konstigt är ju att många är "sugna" på att bygga om till R-stuket.

Beträffande chassisättningen, så är det väl därför det sitter 3 knappar på instrumentbrädan för att ställa om. Gillar man att åka i anvanced-läget hela tiden så är ju inte farthindren så mysiga. Men tanken är inte att man konskekvent skall åka på advanced hela tiden.

Att "såga" en modell för man har 7 farthinder, säger mer om föraren än om bilen.

Eftersom frun har en v70 2,4 T -01, så kan jag ju jämföra chassisättningen mellan R och "sniken" med jämna och ojämna mellanrum.
Förordar man "svampighet" och halvtaskigt drag så okey för mig.
Därför köpte jag en R.

Beträffande pengar så har ju R:en kommit ner i acceptabla nivåer.

Häftigt är väl knappast en trimmad V70 eller S60 som gör en burnout, eller som oftast sker "däcksgnällare", med framhjulen.

Ska man göra en burnout så skall det vara klassiskt bakhjulsdrivet "Detroitjärn" :wink:

Men du skulle kunna tänka dig en bil som är "ful som stryk" med potent motor till lågpris. :wink: :lol:

:lol: :lol:
Senast redigerad av 1 camaro69, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:
Funk skrev:Det finns ju flera skäl till det, ett är ju utan tvekan pengar...

/Thomas
Funk

Smaken är ju som baken. Vilken tur. Men konstigt är ju att många är "sugna" på att bygga om till R-stuket.

Beträffande chassisättningen, så är det väl därför det sitter 3 knappar på instrumentbrädan för att ställa om. Gillar man att åka i anvanced-läget hela tiden så är ju inte farthindren så mysiga. Men tanken är inte att man konskekvent skall åka på advanced hela tiden.

Att välja "såga" en modell för man har 7 farthinder, säger mer om föraren än om bilen.

Eftersom frun har en v70 2,4 T -01, så kan jag ju jämföra chassisättningen mellan R och "sniken" med jämna och ojämna mellanrum.
Förordar man "svampighet" och halvtaskigt drag så okey för mig.
Därför köpte jag en R.

Beträffande pengar så har ju R:en kommit ner i acceptabla nivåer.

Häftigt är väl knappast en trimmad V70 eller S60 som gör en burnout, eller som oftast sker "däcksgnällare", med framhjulen.

Ska man göra en burnout så skall det vara klassiskt bakhjulsdrivet "Detroitjärn" :wink:

Men du skulle kunna tänka dig en bil som är "ful som stryk" med potent motor till lågpris. :wink: :lol:

:lol: :lol:

Ful som stryk med en potent motor??? Menar du en Camaro :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av camaro69
Grammse.

Nu blir jag grammse på dig.

Du kan tydligen inget om "Detroitjärn".
Vad som är vackert eller fult är upp till betraktaren.

Så gå och titta dig i spegeln, om du törs. :wink:

Camaron fanns från allt med snikig fyra till superpotenta 427 cui (7,06 l)helaluminiumspisar 1969 (ZL1).

Dom bilarna med 427 har varken du eller jag råd med.

Sorry, något OT, men bisarra påhopp måste stävjas. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:Grammse.

Nu blir jag grammse på dig.

Du kan tydligen inget om "Detroitjärn".
Vad som är vackert eller fult är upp till betraktaren.

Så gå och titta dig i spegeln, om du törs. :wink:

Camaron fanns från allt med snikig fyra till superpotenta 427 cui (7,06 l)helaluminiumspisar 1969 (ZL1).

Dom bilarna med 427 har varken du eller jag råd med.

Sorry, något OT, men bisarra påhopp måste stävjas. :wink:
stävja på du bara :D Det rinner av mig som "vatten på en gås" :lol:
Användarvisningsbild
av Funk
Japp, men inte jag...

Tycker den funkar dåligt i alla lägen, för hård i mjukaste, och alldeles för mjuk för bana i det hårdaste läget, men motorn är ju kalas, tänk dig den med bara halva drivlineförlusten :wink:
Att "såga" en modell för man har 7 farthinder, säger mer om föraren än om bilen.
Jag tycker ju bilen skall funka till vardags, och vill inte vara tvungen att smyga i 3km/h över guppen som finns fler och fler av i hela stan, prioriterar man på annat sätt så må det vara hänt..
Men du skulle kunna tänka dig en bil som är "ful som stryk" med potent motor till lågpris.
Inte sedan jag sålde min Camaro med 402, den hade dessutom både dålig komfort och väghållning.. :wink:

/Thomas
Användarvisningsbild
av camaro69
Funk

Gäsp....

Inte sedan jag sålde min Camaro med 402, den hade dessutom både dålig komfort och väghållning..
In your wet dreams............. :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Loner
Nu är ni långt borta ifrån trimming av en 2.5T motor...

/L
DennisCA's Volvo 850 -97

Är spolarvätska brandfarlig? I praktiken[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]