I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av VolvoEmil
Ramon skrev:
VolvoEmil skrev:
Ramon skrev:Gabbe hade hört att det inte var bra att montera dumpventil på bilar med luftmassemätare, när jag skrev att detta är ett "rykte", så menar jag helt enkelt att det inte är helt sant. Visst går det utmärkt att montera dump på bilar med LMM, dock så rekommenderas en hybriddump då dessa är utvecklade för just turbopuffror med LMM. Monterar man en annan typ så kan det i vissa fall innebära problem.
nu säger du imot dej själv igen, hm.. sett att du skrivit konstiga saker i andra inlägg också....
Nu får du gärna vara snäll och skriva precis vad jag motsäger mig med och mina konstiga saker! :???: För jag förstår inte riktigt vad ni pratar om, visst kanske jag formulerat någon text konsitgt så det kan missuppfattas vad jag menar... Skulle gärna vilja veta så jag själv ser var felet är och då rätta till det isf... Skriv som sagt även hit mina andra s.k. Konstiga saker du hittat i andra trådar, för jag vet ärligt talat inte vad du menar, ingen har någonsin klagat på mina inlägg eller tyckt att de vart konstiga/tokigt formulerade, så vitt jag kommer på nu på rak arm.

Det är inget fel med att du tycker vissa av mina inlägg är konstiga, men var god och tala om vilka så jag kan förklara det bättre samt omformulera så att alla kan förtså dem!

Som du kojje och volvoemil skrev, så skrev jag tidigt i denna tråd att origdumpen som sitter i oftast är av återcirkulerande typ. Mkt av infon jag skrev om olika dumpar kommer från en hemsida (http://www.streetside.se/dumpinfo.asp) som säljer dumpar och har stor erfarenhet av det. Visst funkar originalens återcirkulerande med. Varför jag skrev att hybriddumpen rekommenderas till turbo med LMM beror på att de är utvecklade för turbo med LMM... Därmed borde de vara effektivare och bättre än en återcirkulerande. En hybrid är ju i princip som en återcirkulerande, fast andelen luft som skall återcirkuleras resp. dumas ut, är ställbart...

Så som sagt kan du väl skriva vad du tycker är konstigt volvoemil? Isf kan jag kanske omformulera den gällande meningen så det inte missuppfattas och klart och tydligt framgår vad jag menar.

Jag misstänker att du menar att jag motsäger mig själv då jag skrev att många bilar med LMM kör med atmosfärisk, men att det rekommenderas att montera hybrid på turbo med LMM för med atmosfärisk kan det lätt bli problem. Du kanske tolkade det som att jag först tyckte att man skulle ha atmosfärisk, och sen skrev att det inte var bra, utan att hybrid är att föredra? Jag tyckte iaf inte att man skulle ha atmosfärisk, bara det att det funkar det med, fast lätt att det blir dåligt, så hybrid är ett säkrare val.

PS. Jag omformulerade lite, kanske oklarheterna är borta nu?

Tackar på förhand
Att sen få 20hk med en evo-vinge... jovisst... Med en bra inställd vinge får du mer s.k. Downforce, dvs. Du får ner kraften från motorn i asfalten mera. Med andra ord får du mindre hjulspinn och kan utnyttja motorns kapacitet mera.
här är ett exempel till på nått som kanske är felformulerat, sätter du en vinge bak på en s40, så minskar trycket på framdäcken vid högre farter, alltså får man mindre gräpp ifram, i lägre farter gör den inget annat än att göra att bilen ser högre ut och bromsa bilen...

jag tål kritik
Användarvisningsbild
av Ramon
Japps, det är rätt som du skriver. Skrev lite tokigt, tänkte inte på att jag svarade på en vinge på en S40 :oops: Ifall man har en Evo-vinge på en Lancer som den ju sitter på så greppar det bättre, även på bakhjulsdrivna bilar samt de 4x4 bilar som har mer drivning i bak än i fram. Jag ändrar den meningen, håller med om att jag skrev ner den lite tokigt, då han ju sa att han har en S40 T4, och där blir det inte mer downforce på drivande hjul.

Tackar för att du uppmärksammade detta volvoemil! :D Man gör ju sina "misstag" och tokigheter ibland, men ifall någon säger till så ska man ju kunna rätta till dem också.
av VolvoEmil
Ramon skrev:Japps, det är rätt som du skriver. Skrev lite tokigt, tänkte inte på att jag svarade på en vinge på en S40 :oops: Ifall man har en Evo-vinge på en Lancer som den ju sitter på så greppar det bättre, även på bakhjulsdrivna bilar samt de 4x4 bilar som har mer drivning i bak än i fram. Jag ändrar den meningen, håller med om att jag skrev ner den lite tokigt, då han ju sa att han har en S40 T4, och där blir det inte mer downforce på drivande hjul.

Tackar för att du uppmärksammade detta volvoemil! :D Man gör ju sina "misstag" och tokigheter ibland, men ifall någon säger till så ska man ju kunna rätta till dem också.
passar på att fråga, jag har inte behörighet att skriva i den tråden står det, är den låst?, du får säga till om du inte vill att jag anmärker mer på skrivfel ochså :wink: för då sutar jag självklart
Användarvisningsbild
av Ramon
Du menar att du inte kan skriva saker i mitt inlägg precis ovan inlägget du skrev? Som jag gjort tidigare på något ställe? Ifall det är det du menar så ska ni "vanliga" medlemmar inte ha behörighet till det :) Det är endast Admin och Moderatorer som har behörighet till det! Tråden är inte låst.

Men ifall det inte var detta du menade, så skriv vad det var :D Jodå, att du märker på skrivfel är bara bra tycker jag, för det ska ju vara skrivet så att alla ska kunna läsa ens inlägg, annars är det ju ingen mening med det. Så ifall du ser några konstigheter så hojta till så förbättrar jag formuleringen eller förklarar vad jag menar!
av VolvoEmil
Ramon skrev:Du menar att du inte kan skriva saker i mitt inlägg precis ovan inlägget du skrev? Som jag gjort tidigare på något ställe? Ifall det är det du menar så ska ni "vanliga" medlemmar inte ha behörighet till det :) Det är endast Admin och Moderatorer som har behörighet till det! Tråden är inte låst.

Men ifall det inte var detta du menade, så skriv vad det var :D Jodå, att du märker på skrivfel är bara bra tycker jag, för det ska ju vara skrivet så att alla ska kunna läsa ens inlägg, annars är det ju ingen mening med det. Så ifall du ser några konstigheter så hojta till så förbättrar jag formuleringen eller förklarar vad jag menar!
Tråden jag tänkte på va den med massa skitsnack ang. trimning av X40is
förut kunde jag skriva i det inlägget men inte nu :S
Användarvisningsbild
av Ramon
VolvoEmil skrev:
Ramon skrev:Du menar att du inte kan skriva saker i mitt inlägg precis ovan inlägget du skrev? Som jag gjort tidigare på något ställe? Ifall det är det du menar så ska ni "vanliga" medlemmar inte ha behörighet till det :) Det är endast Admin och Moderatorer som har behörighet till det! Tråden är inte låst.

Okej, förstår. Skulle du kunna skicka direktlänk till den tråden du inte längre kan skriva i? Jag har iaf inte ändrat rättigheterna för dig, och jag har mkt svårt att tro att Webbis gjort det... Så något konsigt är det. Detta är ju inte bra, ifall du skickar länk, så lovar jag kolla på det för detta måste kollas upp närmare! :D
av VolvoEmil
Ramon skrev:
VolvoEmil skrev:

Okej, förstår. Skulle du kunna skicka direktlänk till den tråden du inte längre kan skriva i? Jag har iaf inte ändrat rättigheterna för dig, och jag har mkt svårt att tro att Webbis gjort det... Så något konsigt är det. Detta är ju inte bra, ifall du skickar länk, så lovar jag kolla på det för detta måste kollas upp närmare! :D
här är den
av VolvoEmil
VolvoEmil skrev:
Ramon skrev:
VolvoEmil skrev: Tråden jag tänkte på va den med massa skitsnack ang. trimning av X40is
här är den
bara för det funka den idag, men igår funka de inte och inte tidigare heller...
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, bra att det funkar nu, typiskt va? :lol: Jag tror dig att det inte gick igår, det var antagligen något mockel med databasen, för det har vart en del driftstörningar, igår eller om det var i förregår, så kunde man inte komma in på timmar :( Enda man fick upp var ett meddelande från mysql att det är problem med sessionshanteringen i princip. Men nu funkar det iaf :D

Kollade med ballong nu i alla fall och det är[…]

Halvljus

Har ingen felkodsläsare. Problemet sta[…]

Närmaste Volvoåterförsäljare?

Hej, jag har en fråga, kan balansaxlarna l&[…]