I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

PPC-Box från BSR Eller Ferritasystem?

Steg 1 trim från BSR - 252Hk 400Nm
47
89%
Ferritasystem från katalysatorn med downpipe
6
11%
Användarvisningsbild
av XC70-D5
#101763
Köp INTE feritta system kass pass form dålig kvalite,Mest tröjor och dekaler killar, eller bilsport killar som dom kan lura!! :evil:
Användarvisningsbild
av VolvoBM
#101820
XC70-D5 skrev:Köp INTE feritta system kass pass form dålig kvalite,Mest tröjor och dekaler killar, eller bilsport killar som dom kan lura!! :evil:
Vilken helomvänding.....

Om du nu skall köpa ett effektsystem för att se/låta coolare, varför välja ett med böjen nedåt??!!! Det ser ju ut som en skottkärra.....
Jag garvar varje gång jag ser en nyare Volvo bakifrån och de nedåtgående piporna på t.ex. s40 T5 syns.... :lol:
Användarvisningsbild
av v70 ocean race
#101879
Någon skrev att det är 210hk men när
vi bromsade en kompis 2.5 210hk
blev det bara 187hk på hjulen
men med chip 212hk så det där
med hk får man ta med en nypa salt :lol:
av OrsonGbg
#101909
[quote="v70 "ocan race&quo"]Någon skrev att det är 210hk men när
vi bromsade en kompis 2.5 210hk
blev det bara 187hk på hjulen
men med chip 212hk så det där
med hk får man ta med en nypa salt :lol:[/quote]

Effekten anges väl av biltilverkarna i motorn och inte på hjulen? Är ju drivmedelsförluster på ett antal procent.
av MJSudden
#101923
VolvoBM skrev:
XC70-D5 skrev:Köp INTE feritta system kass pass form dålig kvalite,Mest tröjor och dekaler killar, eller bilsport killar som dom kan lura!! :evil:
Vilken helomvänding.....

Om du nu skall köpa ett effektsystem för att se/låta coolare, varför välja ett med böjen nedåt??!!! Det ser ju ut som en skottkärra.....
Jag garvar varje gång jag ser en nyare Volvo bakifrån och de nedåtgående piporna på t.ex. s40 T5 syns.... :lol:
Det är ju det som är vitsen, man ska veta att böjen finns där men knappt synas :)
Och vad gäller passformen är jag tveksam att XC70-D5 har fått det lite om bakfoten då systemet är monterat med custom fitting, och inget garagejobb på landet ;)
Användarvisningsbild
av Funk
#101937
Varför inte ta båda, 10 % hos BSR på steg 2 just nu... tror det var ca. 11000 för både avgas och PPC...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Ampy
#101962
Trimma hos Autotech ffs jag har steg 1 därifårn hahah och vill ställa upp mot en BSR blir men tror du att någon vill köra bara fegisar från BSR och segisar. Seriöst kör på ATM blir riktig karaktär i bilen och skön tar det lite lungt med Nm i början sen 2000 var kommer den mer och 2500 lite till sen 3000 då brakar det loss i 2 an med 17 225 pirelli så jag lovar ATM är BÄST på Volvo
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#101969
Ampy skrev:Trimma hos Autotech ffs jag har steg 1 därifårn hahah och vill ställa upp mot en BSR blir men tror du att någon vill köra bara fegisar från BSR och segisar. Seriöst kör på ATM blir riktig karaktär i bilen och skön tar det lite lungt med Nm i början sen 2000 var kommer den mer och 2500 lite till sen 3000 då brakar det loss i 2 an med 17 225 pirelli så jag lovar ATM är BÄST på Volvo
Beror väl på vad man prioriterar vad som är bäst. Du kan ju dra upp tubotrycket till 2 kg så kör du skiten av alla, men hur länge håller det.

Allt trimm är kompromiss.
Användarvisningsbild
av Ampy
#101975
Hahaahaaa du skojjar med mig menar du att Bsr kan mer om Volvo en ATM HAHAHAH då kan du inte mycket om trimm kan jag lova dig dessutom vill du att det ska hålla så TA Autotech=ATM inte Bsr som vissa anndra Volvo och Sabar som koplingen lyckas slira effter ett tag.
Ne jag har hafft med dem att göra och är bara NÖJD ++ mer vet ni vad BSR tar när dem ska unndersöka din bil som dem har strulat till med 1800 ;- billigt men skönt att betala för anndras Lokaler :idea:
Användarvisningsbild
av Funk
#102015
Om kopplingen slirar pga trimningen hos en specifik trimmare så beror det väl på mer effekt/vrid eller mindre momentbegränsning...
Det beror ju på vilka kompromisser som man väljer..
När det gäller enbart mjukvara eller mjukvara+avgas och filter så är skillnaden inte så stor mellan BSR, Atech eller TME, alla har samma motor att laborera med och skillnaderna beror på var man lägger begränsningarna och laddtryckskurvan. Jag har kört bilar med mjukvara/avgas från alla dessa tre och dom har lite olika karaktär, men skillnaderna är inte så stora totalt sett. Personligen väljer jag nog TME nu när det blir dags denna gång, men skulle jag göra större ingrepp och trimningar så blev det nog förmodligen Atech..

/Thomas
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]