I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Virker ikke.
Har prøvet anden type der kobles på luftmængdemåler og lovet 20 HK mere.
Havde ingen virkning.
StefanN skrev:Sånt här skräp? http://www.ebay.com/itm/like/2723281104 ... rmvSB=true
:-)-)
Gissningsvis så innehåller prylen i fråga en LED och ett motstånd, kopplade över 12 V-matningen... Skulle bli mycket förvånad om den har kretsar för CAN-kommunikation, vilket är en förutsättning för att den ens ska kunna göra något. Men det är förvisso möjligt att de bara har stoppat in elektroniken från någon billig ELM327-dongel i lådan.
Vore spännande att få dissekera anordningen!.. Nästan så att det är värt någon hundralapp eller två bara för att få stilla nyfikenheten. :D
Användarvisningsbild
av P210
volvo244gle skrev:Vore spännande att få dissekera anordningen!.. Nästan så att det är värt någon hundralapp eller två bara för att få stilla nyfikenheten. :D
I Videon länkad ovan har de gjort det.

Bild
Haha, ja såg det... :lol: Gillar att de bara har klämt in några kretsar för att det ska se avancerat ut och som om "chippet" faktiskt gör något, och sen leds signalerna rätt igenom! Men förmodligen lika bra det så prylen iallafall inte rör till något med motorstyrningen. :P
Ge sig på att trimma genom att lägga in motstånd i signalen från tempgivare m.m.. är oftast inte helt klockrent.

Den där Nitro OBD2-grunkan är dock till skillnad mot ovanstående mojäng tänkt att kopplas till bilens datanät, och borde innehålla lite andra prylar. Men som sagt så skulle jag bli förvånad om det handlar om något mer än en lysdiod.
Sugen på att beställa en faktiskt, om inte annat så för att få en extra OBD-kontakt till samlingen. Perfekt att ha då man t.ex. kan bygga in knapp+lysdiod och använda för att ta ut felkoder på 940. :)
Jag har trimmat min bil via OBD. Funkar utmärkt. Kostade dock flera tusenlappar. Från BSR. Det där är nog bättre än kcr och dylikt. Förstör inte så mycket,och billigare
Rengör sensorer parkingshjälp

Japp, fick bytt en fram och en bak för n&arin[…]

Växellådsolja

Tja. Undrar vad som skiljer mellan aw-1 och aw-2 s[…]

Hej på er! Har haft problem med min volvo a[…]

Yttre dörrlister lossnat

Jo tänkte de om ingen vet av några andr[…]