I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av jantt
Får se. Kommar på rullefelt på tisdag
av Lövet
jantt skrev:Får se. Kommar på rullefelt på tisdag
Du måste testa både innan och efter trimmet. Testet är meningslöst annars. Det är inte ovanligt att helt otrimmade motorer ger högre effekt än specificerat, framförallt på en såpass inexakt mätmetod som rullande landsväg.
av jantt
Der âr ochså veldigt lett. 2 kabelsko av och den âr frånkoblat
av Lövet
jantt skrev:Der âr ochså veldigt lett. 2 kabelsko av och den âr frånkoblat
Perfekt, glöm inte att göra det också :)
av jantt
Har avtalat med testcenter att vi tager 2 test.
Användarvisningsbild
av White
Lövet skrev:2.4 (140) du syftar är ju en nedtrimmad 170 hästare så det är inte konstigt att den får stor effektökning. En GLT däremot kan man kanske hoppas på några enstaka hästkrafter, men inte mer.
Det jag menar är att man borde kunna kräma ur 189hk ur en GLT 170hk motor med då?
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Har sett nått sånt jag med någonstans vad gäller 170 hk jag tänkte då på min S70 GLT 00a men strunta i det den har gått för långt
och sen skulle jag troligen inte vara nöjd iaf. Jag vill med ha en rappare bil o lurar bla på en S70 T5 240 hk varianten ej aut låda som gått mycket mindre än min istället.

Med vänlig hälsning GS.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har för mig att Bilsport trimmade en 850 GLT-97 för länge sedan med chipp avgas mm och fick ut närmare 190 hk i bänken. Men den motorn hade mer än 170 hk uppmätt i original effekt....
av jantt
Det måste ha givat mer effekt.
Jag tyckar den har blivat myckat mer snabb.
Isär efter jag har monteret race header och sportsavgas.

Nu får vi se på tisdag när den bliver testat.

Ja det är ju åtminstone relativt frivil[…]

Nästa elbil från Volvo?

EX60 ska presenteras nu i januari och börja p[…]

Byte drivaxel manuell V70FT -09

Det ska komma lite olja när du drar ur drivax[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid […]