Brickprophet skrev:Tack för all information och tips!
Väntar själv med spänning tills imorgon då PPCn kommer med posten.
Har 0 koll på hur mycket dyrare 98 oktan är, är det någon som har koll på prisskillnaden?
Kanske jämnar det dyra priset ut sig om den drar 0.2 mindre så att de blir samma pris som 95 ändå?
Som Klacken säger så har jag också tänkt mig, vid omkörningar eller vid pådrag.
Testa och jämför samt känn efter om du känner någon skillnad.
Har själv bara vid ett tillfälle märkt skillnad mellan 95 och 98 oktan och det var i en bil jag köpte där ägaren innan satt i någon sort race stift som gjorde att den spikade på 95 men inte på 98 byte till orginal stift då sluta den spika på 95 oktan gick samma på båda bränslena.
Testa och se om du märker något.
Blir spännade att höra hur din blir med chippet. Min gissning är att du kommer få helt annan effekt på höga varv. Ryktas ju att 140 hk modellen aldrig öppnar gas spjället helt om man inte chippar.