Kul idé men skulle det inte vara ännu roligare med en turbo motor i när du ändå är igång
Jag skulle börja på den tråkigaste instansen myndigheterna. (Dom brukar vilja stoppa vilda planer)
Inte för att stoppa sordin i det här men börja med att kolla med bilprovningen (eller vilken instans det är i dagens läge) hur mycket effekt karossen är registrerad för som Max effekt hk samt Nm samt vilka krav på bromsar som krävs för det eventuellt. Min erfarenhet är att Nm brukar vara det struliga då det verkar vara lågt registrerat på en del äldre bilmodeller.
Är ju alltid kul om det går att besiktiga när det är klart
Blir så jobbigt att köra obesiktigat utan massa strul med polisen stup i ett.
En annan idé är att undersöka om
T31A = motorn utbytt
T31B = motorn ändrad
T31C = motoreffekt enligt uppgift ( anges när effekten ej är styrkts) (guld att ha i registreringen.)
Är möjliga att registrera fortfarande.
Har haft en bil av årsmodell ca 1967 kommer inte ihåg exakt men runt 67, där jag hade T31A och T31C i registreringen, den bilen kunde man köra igenom med vad som helst. Muttrades rejält i besiktningshallen när dom öppna huven och hitta en motor på dubbla cylindervolymen och dom inte kunde stoppa den.
Skriv gärna vad du fick fram för effekt siffror på din bil skulle vara spännande att höra vad dom skrivit in.
Med vänlig hälsning,
Andis