I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av BOBAN
Nu ar vi redat ut lite saker.Jag sa at de sprider olika,anars alla spridare skulle garna ha samma nummer.Bilen gar finfin ock svarar fint pa gasen men de som jag undrar at bilen pa tomgang bli for varm ock flekten jobbar for fullt.Ar det nagot som jag skall bli orolig for. tack i forhand. Mvh BOBAN :cry:
av BOBAN
Ville bara tillaga att motor ar en R model 98 ars.Men eftersom den ar automat sa den ar INTE R model langre.Den kallar man T5. :P
Användarvisningsbild
av crumpets
När blir den varm på tomgång? Om du bara startar bilen efter natten, och låter den stå. Blir den varm då?
Eller är det när du har kört en stund och sedan stannar? Såna bilar fläktar gärna mycket -efter- att man har åkt, även på tomgång. Det är för att se till att turbon inte överhettas om jag minns rätt.
av BOBAN
Tackar.Nar jag startar bilen kall den haller fint varvtal forst pa 1100 ock sen nar bli lite varmare sannker till 900 ock haller dar stadig.Nar jag har kort bilen en tag ock den bli varmt ock stannar ock haller den pa tomgang da kor flekten med jammna mellan gang.Nar man ror motor med handen det kanns att den ar for varmt trots at temp visare visar stadig kl 3. Om det ar normalt vet ej.Har byggt pa den storre intercooler 45cm tjok. Tack i forhand.Mvh Boban Ps Har svenskmedborgarskap men bor i Belgrad i Serbien.Har ar det mycket varmt pa sommaren VAR VANLIG OCK SE FRAGA PA NASTA SIDA. MVH
Senast redigerad av 1 BOBAN, redigerad totalt 0 gånger.
av BOBAN
Ja till synnes verkar alt bra forutom den forb..lambda lampan lyser ock atekomer hela tiden tilbaka fellet.Kod 522. Bakre lambda sond signal felaktig elle saknas.Jag har bytt nastan allt som gar att byta men det hjalps inte.Konstig nog bilen gar battre nar lampan tands.Det ar tyr att de stryntar pa de vid besiktningen.Har behaverr man inte ans ha bilen for att gar genom besiktnigen.Mvh BOBAN :-(O)
DennisCA's Volvo 850 -97

Är spolarvätska brandfarlig? I praktiken[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]