- tor 11 apr 2013, 23:30
#745483
Som sagt, en T6 är jättebra att utgå ifrån - i teorin. Byt vevstakar, spridare och turbos så är inte 400hk några bekymmer.
Den ställer dock till vid registreringen. En t6'a har både effekt och vridmoment som ligger långt över gränsen som satts för 200-serien av volvo. För att eventuellt komma runt det så lär chassiet förstärkas (läs: bygga bur) och så lär man byta bromsar också och då man kanske använda sig av vikt / effektreglerna som finns också. Där kommer nästa detalj, och har du byggt om bilen så pass att du får använda dig av dem så lär bilens tjänstevikt vara minimum 1500 kilo.
Den ställer dock till vid registreringen. En t6'a har både effekt och vridmoment som ligger långt över gränsen som satts för 200-serien av volvo. För att eventuellt komma runt det så lär chassiet förstärkas (läs: bygga bur) och så lär man byta bromsar också och då man kanske använda sig av vikt / effektreglerna som finns också. Där kommer nästa detalj, och har du byggt om bilen så pass att du får använda dig av dem så lär bilens tjänstevikt vara minimum 1500 kilo.