I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Enevoldsen
#715527
Har kollat på olika firmor och kostnad för att trimma, tycker att det verkar dyrt att trimma jämfört med att själv handla en ny wastegate samt chip och byta dessa det är ganska lätt enligt mig men hur justera in rätt laddtryck ? har någon en BRA anvisning med bilder.
av Bigfish68
#725721
Hej !

Ja de är borkastade pengar på de,skaffa ett chip begagnat,klocka alternativt pysventil,
sen justerar du upp laddtrycket mot en manometer till ca 0,8-0,9bar,alternativt om du vill ha ut de lilla extra,
skruva tills du hör spikningstendenser,sen backa ett hekto,så är du safe..

Kör hårt..
av Xuri
#735596
om han bara byter bränslechip så märker han om de börjar spika :p
då retarderar tändboxen själv tändningen om allting lirar som de ska. å då känner han hur plötsligt han tappar effekten tills tändningen kommer igen.

0.8-1 bar lär inte vara några problem alls så länge du köper ett trimchip å inte ekonomichip.

spikar de på b230Ft/fk motorn så blåser man kolvar rätt omgående.
DennisCA's Volvo 850 -97

Är spolarvätska brandfarlig? I praktiken[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]