I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Har en V70 II MY08 2,4D och hade tänkt uppgradera lite. Är ute efter mer effekt men vill ha en harmoniskt program fast lite mer drag. Jag borna Trollhättan så det hade ju varit enkelt att satsa på a-tech som verkar vara räddad prisvärda om man jämför med andra tunners. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av ?

Ps har precis köpt min första Volvo efter ha kört Saab i 11år
Jag har atech steg 1 i mina bilar, en bensin å en diesel. Effektökningen är klart märkbar på båda bilarna och förbrukningen är densamma som otrimmat. Jag har inte provat någon annan firma men jag skulle inte tveka att anlita atech igen. Nu har jag inte likadan motor som dig i någon av bilarna men jag tycker att atech's trim är en bra avvägning mellan effekt och körbarhet.

/John
Har oxå en 2.4d - 08 och valde Autotech steg 1. Har funkat hur bra som helst och skillnaden är påtaglig jämfört med standard. Du kommer säkert att bli nöjd.
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]