I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av kobo_83
Nån som vet hur svårt det är att turbo konvert?
Finns det nåt turbo grenrör som passar rakt av?
Kanske från b18ft?

Nån som vet?

Kanske andra trimtips?
Användarvisningsbild
av _Rick_
byt till en turbomotor från 440/480 turbo tillsammans med dens motorstyrenhet.

Det är nog enklast.
av kobo_83
Men jag hörde att det fanns en motor som hette b200ft med turbo?
Är inte det typ samma som jag har fast med turbo?

kanske räcker med lite delar?
Användarvisningsbild
av _Rick_
B200FT är väl en B230FT fast i 2 liters utförande. Finns på kontinenten där man straffskattar motorer på över 2 liter.

Du skriver inte vilken bil du skall ha den i. Men jag gissar på en 300-serie. Då får man göra om en del.
Användarvisningsbild
av vetten
I Volvo 400-serien heter motorerna B18F, B18FT och B20F, den B200F som det talas om här sitter väl i en Volvo 360 om jag inte har fel och där är det ju inga problem förutom besiktningen som hindrar att man sätter i en B230FT den som finns i 200 och 700-serien det man måste göra är att byta motorfäster men om man vill slinka igenom besiktningen utan att dom märker nått så är det ju lättare att ta en vanlig 230-motor från ex.vis en GLT eftersom den inte har turbo så brukar dom inte märka nåt, jag har själv gjort det bytet en gång utan större problem, klart en del skruvande blir det ju med fäster, grenrör o.dyl. men det går, det va länge sen jag gjorde detta byte så jag kommer inte ihåg allt som behövde ändras, du kan ju fråga lite under volvo 300 här på forumet så får du nog hjälp :)

vetten
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]