I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Lämnade in min 163hk i Torsdags hämtade bilen och testade inte å gasa förren jag var en bit på väg hem till Arvika från firman i Karlstad.
Jag kunde inte känna någon skillnad! enl firman så skulle jag få över 200hk men de känner jag inte av?
Kan de ha missat något vad ska jag säja lite pinsamt känndes som kasta pengarna i sjön :oops:
Har kört 185hk D5 någon gång å den märker jag att det är bättre drag.
Klart att det ska märkas. Be firman att ladda tillbaka originalmjukvaran. Klocka tiden för max acceleration i lämpligt hastighetsintervall och växel beroende på om du har auto eller man. Gör detta test en gång i resp. riktning och räkna ut snitt-tiden. Be sedan firman ladda tillbaka trimmet och gör om testet under samma förutsättningar i samma hastighetsintervall. Tiden ska nu vara märkbart kortare annars är något fel.
Jag stoppade i en fulbox och märkte direkt effektökningen! Har annars 163hk som original!
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]