I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Har suttit både på denna sidan och ett flertal andra och försökt få en liten bild utav alla olika former av optimering utav D5:an.

Bilen i fråga jag är sugen på att få bättre flås i motorn är en V70 D5 awd -07 classic med den manuella 6-petade lådan.

Kollar man efter dom olika tillverkarna/försäljarna så är utbudet enormt och priset varierar som dom flesta vet ungeför lika mycket som det finns företag som säljer.

Är det någon som har koll på vad den stackars motorn för det första "orkar" med att leverera innan dom mer vitala delarna är villiga att lämna sitt hem.

Dom jag har kollat mest på är egentligen Rica och Polestar. Polestar kostar relativt mycket i förhållande till vad den skulle ge mig i effekt. Dock så blir bilen som jag har fattat det laglig. Men sen är det nästa fråga då, vad händer med skatt och försäkring? Rica har många alternativ som lockar, och köper man med deras iSoftloader så får man med dom lägre alternativen med för samma pris. Ett annat alternativ som jag hittade genom en kompis är bestchip.se, men det känns nästan för bra för att vara sant så det är frågan om man vågar satsa på det. Det verkar vara en "fullbox" och för ett pris som lika gärna kunde vara stöldgods.

Vad har ni själva för erfarenheter av olika optimeringar? Vill inte ha några kommentarer nu om att det inte är lagligt osv. Utan era egna erfarenheter och vad DU hade satsat på om du skulle köpa något.
Jag har en V70 D5 -02 och hade tidigare en KCR box i den men va inte riktigt nöjd med effekten lr förbrukningen så jag började kolla runt lite på olika sidor och fastnade för TM Chiptuning, tyckte man fick mycke effekt för lite pengar. men va ju självklart osäker som du själv är angående bestchip.se men jag kollade lite mer angående TMC och tyckte dom verkade vettiga.. så nu har jag ett steg 2 chip i min som efter rensad kat ska ge ca 220 hästar men just nu har jag 205 hästar enligt bänkpapper och är hel nöjd och är helt säker på att jag aldrig kommar att köra med en box i dieselbil igen..

Mvh Kristoffer

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]