I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henso
Ngn som vet om 20% rabatt på Ricas mjukvaror gäller ännu?

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 54&t=31853

Ni som har mjukvara därifrån hur funkar urbränningen av partikelfiltret, lika som förut ??
Skulle gärna ha lite mera umpf i v70:n..
mvh Henric
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: flyttad till rätt forumsdel
Användarvisningsbild
av Codiac
Det fick iaf jag i våras, men ring o fråga :D . För övrig fungerar det perfect, RICA verkar ju verkligen veta vad de pysslar med. Är helnöjd med de olika trimstegen som jag väljer mellan beroende på körning.
av Bitez
Codiac skrev:Det fick iaf jag i våras, men ring o fråga :D . För övrig fungerar det perfect, RICA verkar ju verkligen veta vad de pysslar med. Är helnöjd med de olika trimstegen som jag väljer mellan beroende på körning.

Kul o höra, har du toppat den? Min förra diesel "dog" om man körde med trimm och passerade 200km/h, förklaringen var att partikel filtret inte hann me.

Skriv gärna hur du upplever det, funderar starkt på att trimma den..
av oldtimersmc
Bitez skrev:
Codiac skrev:Det fick iaf jag i våras, men ring o fråga :D . För övrig fungerar det perfect, RICA verkar ju verkligen veta vad de pysslar med. Är helnöjd med de olika trimstegen som jag väljer mellan beroende på körning.

Kul o höra, har du toppat den? Min förra diesel "dog" om man körde med trimm och passerade 200km/h, förklaringen var att partikel filtret inte hann me.

Skriv gärna hur du upplever det, funderar starkt på att trimma den..
Det var inte toppfartsspärren som spökade?
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]