I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

FredrikSvensson skrev:
mangoman skrev:fredriksvensson: måste säga att din bil är väldigt stilren och läcker! kollade på garaget.. vad är det för luftfilter du har på ?
Tack så mycket.
Det är ett ITG skumgummi filter. Jag har inte det monterat längre för de blev för högt pysljud från "dumpen".

jaså!.. det är precis det jag vill ha till min bil. tror du det just är det filtret eller det är vilket konfilter som helst som gör det?. har du kvar filtret och det är i bra skick kan jag ge dig en peng för det.. kör en 2.5t -04 , borde väl passa? den "rörbiten" i blått/alu som sitter före filtret.. vad ska det va bra för?.. för syns skull kanske?

om du har kvar det, var bor du ?
mangoman skrev:
FredrikSvensson skrev:
mangoman skrev:fredriksvensson: måste säga att din bil är väldigt stilren och läcker! kollade på garaget.. vad är det för luftfilter du har på ?
Tack så mycket.
Det är ett ITG skumgummi filter. Jag har inte det monterat längre för de blev för högt pysljud från "dumpen".

jaså!.. det är precis det jag vill ha till min bil. tror du det just är det filtret eller det är vilket konfilter som helst som gör det?. har du kvar filtret och det är i bra skick kan jag ge dig en peng för det.. kör en 2.5t -04 , borde väl passa? den "rörbiten" i blått/alu som sitter före filtret.. vad ska det va bra för?.. för syns skull kanske?

om du har kvar det, var bor du ?
Ska inte sälja det. Det är en blå siliconslang som sitte mellen luftmassemätaren och filtert.
ok,, hittar inget som stämmer in på det när jag googlar.. vart har du köpt det? , vet du om det blir extra mycket pys med just det filtret, eller det är med vilken koniskt filter som helst? .. och men siliconslangen, har den nån funktion då jämfört med original alltså? eller det är bara för att det e snyggare?
Marlboroman skrev:
mangoman skrev:ok,, hittar inget som stämmer in på det när jag googlar..
ITG finns hos http://www.motornord.se om du tittar under effektökning / luftfilter. Och mer ljud får man med vilket öppet filter som helst, sen hur mycket beror lite på material / konsrutktion.
'
tackar tackar nu hittade jag det! , fortfarande ingen som kan förklara funktionen med den blåa slangen? , hur som så ser det snyggt ut!
mangoman skrev:
Marlboroman skrev:
mangoman skrev:ok,, hittar inget som stämmer in på det när jag googlar..
ITG finns hos http://www.motornord.se om du tittar under effektökning / luftfilter. Och mer ljud får man med vilket öppet filter som helst, sen hur mycket beror lite på material / konsrutktion.
'
tackar tackar nu hittade jag det! , fortfarande ingen som kan förklara funktionen med den blåa slangen? , hur som så ser det snyggt ut!
Du måste ha den slangen som adaptor mellan filtert och luftmassemätaren. Du förstår vad jag menar om du ser filtert.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]