I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Pinnah
Är det luftmängdmätare på en ET motor, eller luftmassemätare? Har för mig att det är luftmängdmätare, isf är det någon spec typ till just ET motorn? Jag menar , det står ju ett nr på dom. Fick höra att det ska stå 007 på den jag ska ha till min motor?! Men blev osäker , finns det någon som vet?

Mvh
Användarvisningsbild
av Ticken
Det är luftmängdmätare på den. Alltså en liten burk på luftburken med en våg i och en liten sladd till.
Det är olika nummer på dom där, ett såkallat Borch nummer. Så ska du byta så får du lov å leta rätt på en med samma borchnummer.

/Ticken
av Pinnah
Ticken skrev:Det är luftmängdmätare på den. Alltså en liten burk på luftburken med en våg i och en liten sladd till.
Det är olika nummer på dom där, ett såkallat Borch nummer. Så ska du byta så får du lov å leta rätt på en med samma borchnummer.

/Ticken

Okej , tack för svar :) Jag tror att den som sitter i motorn nu inte är till en ET motor, utan till en Glt 16v.. Kanske är därför det inte funkar som det ska ?! Du vet inte ifall det är ett spec nr till just ET motorn?

Mvh
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag vågar faktiskt inte svara på det. Är ingen expert på området.

Tycker att du ska prova med att ställa frågan i 700/900 delen på forumet..

/Ticken
av Pinnah
Ticken skrev:Jag vågar faktiskt inte svara på det. Är ingen expert på området.

Tycker att du ska prova med att ställa frågan i 700/900 delen på forumet..

/Ticken
Okej . Får prova där . Tack ändå :)

Idag har den fått köra släp fö[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]