I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av alan
Uppdatering.

För någon månad sen så vart bilen kostig så jag lämnade in bilen på Volvo då jag trodde att pumpen stod fel (fel varning på OBD II) Men det vissade sig att det var microber i tanken, men för att ha åkt gratis i flera år så var det värt det endå.
Användarvisningsbild
av CarMan
jet bränsle ska funka bra, dock bör man väll ha lite tvåtaktsolja (0,5%)

MEN jag skulle absolut inte köra det i en Comonraildisel !!!

angående vatten, så bör det väll bara bero på att du köper "dåligt" bränsle.

jag skule gärna köpa en kubik om priset är rätt o det är helt utan vatten...
av Flyer
alan skrev:Uppdatering.

För någon månad sen så vart bilen kostig så jag lämnade in bilen på Volvo då jag trodde att pumpen stod fel (fel varning på OBD II) Men det vissade sig att det var microber i tanken, men för att ha åkt gratis i flera år så var det värt det endå.

Som info bara så finns det tillsatsmedel att ha i tanken som hindrar svamptillväxten som blir om det står still länge.

Nyfiken som jag är, vad är det för soppa du fått? Själv bränner jag JET-A1 en del, fast uppe i luften :D :D :D
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har pratat med flybmekaniker, o när dom gör inspektion av tankar, eller utför annat arbeta som kräver att tankarna töms så får man sen inte återfylla det bränsle man tappat ur, de ska helt enkelt kastas (skickas till återvinning)

men det är ju inte så att man har hundra koll på hur mycke enn skvätt på botten är, så det förekomer att hamnar i de anställdas bilar.
av Flyer
CarMan skrev:jag har pratat med flybmekaniker, o när dom gör inspektion av tankar, eller utför annat arbeta som kräver att tankarna töms så får man sen inte återfylla det bränsle man tappat ur, de ska helt enkelt kastas (skickas till återvinning)

men det är ju inte så att man har hundra koll på hur mycke enn skvätt på botten är, så det förekomer att hamnar i de anställdas bilar.
Nej, finns väl förhoppningsvis inte nån som är så dum att de skickar iväg fullt friskt bränsle till "återvinnig". :) en vin-vin situation skulle man kunna kalla det:-)
av alan
Tyvärr så är det väldigt vanlig att just så sker, alltid är det någon som är avundsjuk pågrund av att dom kör bensin eller bara grinig gillar att leka polis osv. Men dom små verkstäderna delar oftast ut den som en personal förmån...

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]

Vad har du för felkod? Vem har gjort jobbet,[…]

Jag kan inte hjälpa dig i frågan om SIM[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vol[…]