I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av 242Tic
Hej
Jag har lite funderingar på att hänga i min b230et från min 740 turbo i min 242 -75:a....
Men nu till den stora frågan hur ska jag göra med el o sprut?
Kan jag ta allt från 740:n o koppla ihop det med 242:ans orginal eller måste jag ta ur allt?
Har ingen koll på el o så sen innan så tänkte att det kanske är någon här som e haj på det, kanske ni kan
ge mig ett par bra tipps =D.
av Vovlo_Henrik
Beroende på hur mkt du vill kosta på, flytta över komplett orginalhärva är billigast och funkar bra inom vissa gränser, ett annat alternativ är att köpa ett styrsystem från ex Nira m.fl
av 242Tic
Vovlo_Henrik skrev:Beroende på hur mkt du vill kosta på, flytta över komplett orginalhärva är billigast och funkar bra inom vissa gränser, ett annat alternativ är att köpa ett styrsystem från ex Nira m.fl

Hej och tack för svaret...
Funderat lite på om jag ska ta ett 2,4 system från en 240 eller 940t men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga sen med inkoppling mm...
Annars har jag funderat på ett Vems sprut bra pris och går ju att plocka mkt nice med kusar ur det :D
Men då till frågan vem koppla det för en vettig peng?
Men vet du om jag bara kan ta B230et motorn o sen koppla ett Vems eller annat sprut utan en massa kablar från orginal härvan?

Mvh Daniel
av Vovlo_Henrik
Vet inget om Vems men till Nira följer det med bra instruktioner men du bör ha lite koll på el och inget är "Bult on" vid ombyggnad :wink:

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]

Vad har du för felkod? Vem har gjort jobbet,[…]

Jag kan inte hjälpa dig i frågan om SIM[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vol[…]