I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av spartan33
Hej, jag undar om någon kan hjälpa mig. jag har en volvo 855 turbo 2,0 -96. som jag har mappat och bytt turbo till en 16 T. även satt på 3" DP och katt. även bytt wetsgate och magnetväntil och bytt ut alla slangar så den är riktigt tät. men jag har problem att få upp laddtrycket. provade en gång att kapa den gamla wg . och skruvade på det så mycket som gick då lyckades jag få upp trycket till 0.85. 235 hk. men kom sent som vid 4000 varv. har ingen extra dump eller pys på den kör allt i orgilnal. nu har jag verkligen kört fast vet ej vad jag mer kan göra. har du något förslag... kanske laddar 0.5 0.6 nu med den nya WG.

mvh/ patrik
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Har du kollat och bytt slangarna till tryckrören? Kopplat slangarna rätt på magnetventilen?
Försiktigt provat utan slang till wastegaten får att se om trycket kommer då? Man får jag gasa på, men hålla koll på mätaren (ett måste att ha en vettig graderad) och va beredd att släppa av när trycket börjar bli farligt.
av spartan33
Jag har inte vågat att prova dra slangen i från WG än. Men hur ska slangarna sitta på magnetväntilen. jag har kopplat som ritningen från volvo. den nedre till WG mitten till luft och den övre till turbin. men kollade på en kompis bil och där var det kopplat tvärt om??. hm?. vilka slangar menar du till tryckrören.
mvh/
av spartan33
hej. nu har jag satt slangen i från WG i mitten på magnetväntilen som du sa. och visst fick jag ladd.. nu går den mätaren ut och lite till .. orginal mätaren. är det rätt tror du. eller sken laddar den?
mvh
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Nu är ju inte originalmätaren nåt under av precision, men att nålen går en liten bit utanför det vita flätet är normalt med lite värre chip. Det låter ju rätt, förutsatt att trycket stannar på en viss nivå, säg 1,3 bar (rent exempel, vet inte vad din ska ladda efter mappningen men det borde du ju ha koll på jälv?) och hålla sig där.

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]

XC60 MY27

V60 my27 kommer att få samma effekt, Hittad[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som[…]

Verkar ju som att Ebba börjar backa kring eff[…]