I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Förmodligen har de flesta som har studerat marknaden för så kallad mappning av dieselmotorer konstaterat att BSR i Växjö verkar seriösa.

Skulle gärna satsa på en liten uppgradering av mjukvaran i min D5:a men jag tycker priset 8.900 kr är i högsta laget. Inte minst med tanket på att man inte kan använda den inköpta mjukvaran på nästa bil.

Finns det något alternativ till BSR som erbjuder samma lösning men till ett lägre pris? KCR och liknande lösningar är inte aktuellt för min del. Jag vill ha en "äkta" mappning, inga boxar i motorrummet.

Hälsningar

Henry
Användarvisningsbild
av stoffe9
Kolla med kcr.

Mvh

Stoffe
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jag skulle avråda dig från KCR och Promotech, däremot skulle jag tipsa dig om Auto tech motor.
Varför jag och många andra avråder om "boxarna" ovan kan du läsa om i massa andra inlägg..
av riha
BSR:s PPC dosa är cool, tittade på den till både min 2.4t S60 och d5 V70 som jag tidigare hade, men precis som nu så var det tjänstebilar och kändes surt att lägga privata penar på den då om den ändå byts efter 3 år.
av perhall
Jag tror faktiskt att du kan pruta. När väl programvaran är framtagen kostar det ju inte många kronor för dem att ladda ner den i din bil och jag har för mig att några trimmare har haft 25% sommarrabatt. TC tror jag någon tunare heter också som verkar seriös.
av tunnis
Rica lämnar 20% till jagrullar-medlemmar :lol:
Användarvisningsbild
av Guligan
riha skrev:BSR:s PPC dosa är cool, tittade på den till både min 2.4t S60 och d5 V70 som jag tidigare hade, men precis som nu så var det tjänstebilar och kändes surt att lägga privata penar på den då om den ändå byts efter 3 år.
Du får väl låta arbetsgivaren betala dosan då så får du ett marginellt högre förmånsvärde istället.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]