- ons 16 apr 2008, 21:00
Jag vet att jag någonstans sett en gammal Amazon med en Rak 2,5l 6:a från Bmw... Är det någon som vet mer om den?
Det måste vara jätte mycket modifieringar?!?
Anledningen till att jag skapar denna tråd är att jag ska "tok" trimma en Amazon, eller inte "TOK" trimma men skrämma upp iaf till över 200hk, en vanlig B20 kan man väl max få upp i ca 185hk och massa tusenlappar mindre i plånboken...?
Vill helst inte ha turbo... Skulle ju låta gott med en rak 6:a om det går...?
Någon som har förlag på en motor utan att man behöver bygga om halva bilen skicka gärna förslag!!
Har en Rakställd B23:a liggandes med alla modifieringar som bevhövs för att stoppa i men har bestämt mig att jag vill sikta lite högre...
Tacksam för alla förslag, tipps mm mm...
Micke
Det måste vara jätte mycket modifieringar?!?
Anledningen till att jag skapar denna tråd är att jag ska "tok" trimma en Amazon, eller inte "TOK" trimma men skrämma upp iaf till över 200hk, en vanlig B20 kan man väl max få upp i ca 185hk och massa tusenlappar mindre i plånboken...?
Vill helst inte ha turbo... Skulle ju låta gott med en rak 6:a om det går...?
Någon som har förlag på en motor utan att man behöver bygga om halva bilen skicka gärna förslag!!
Har en Rakställd B23:a liggandes med alla modifieringar som bevhövs för att stoppa i men har bestämt mig att jag vill sikta lite högre...
Tacksam för alla förslag, tipps mm mm...
Micke
Volvo V70n -01 Glidaren
Audi A6 2,8 Quattro -98 Vinterbilen
Mazda 626 -94 Slit och släng bilen
Snart Amazon ägare.... Förhoppningsvis
Audi A6 2,8 Quattro -98 Vinterbilen
Mazda 626 -94 Slit och släng bilen
Snart Amazon ägare.... Förhoppningsvis
- By P165B