I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Jag har läst de tidigare inlägg som varit angående detta men tycker inte att jag hittat så många.

Jag undrar därför om de som har erfarenhet av detta kan bidra med sina erfarenheter. Hur upplever ni skillnaden mellan otrimmat 170hk och trimmat 188hk? Känns det i vridet på bilen? Värt att skaffa? Etc.

Ni som har 140hk och har uppgraderat får självklart bidra med inlägg också, även om det inte är lika intressant eftersom ni självklart upplever en högre effektskillnad. No offense. :wink:

Inlägg som "Köp en turbo istället" etc är överflödiga. Been there, Done that, Loved it! :)

Flyttad till rätt avdelning.
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av greeeken
Personligen tycker jag att det blir en bra skillnad.
Ja man känner vridet,
Accet blir bättre.
Bättre respons får man.
Tankar 98 o det är det man ska göra om man väljer detta trim
Bilen blir bensinsnålare
Användarvisningsbild
av Ramon
Japps, stämmer att man skall tanka 98 efter att ha chiptrimmat. Detta för att 95 exploderar okontrollerat och bidrar till knackningar osv. I motorn.
av Groovy
Tackar för svaren hittills, men är det verkligen så få som har erfarenhet av detta?... :)

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]