I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) är det någon här på forumet som vet till vilken bil?/motor? som har en Wg-klocka med nr: 445963-7 jag vet ej fabrikat men tryckstången ut verkar vara tumgängad. Anledning till att jag vill veta är att det sitter en sån i min 480 turbo och det är inte original då den här är hårdare och följaktligen ger ett högre laddtryck i min motor :twisted:
Användarvisningsbild
av Nebu
Om jag inte har helt fel så finns svaret på din fråga hos Garrett kolla här finns lite Garrett grejer http://www.boostxtreme.co.nz/product-ra ... 30-3-4.cfm

Hur e bilen å köra?
jätte pigg eller?
Kan du jämföra med något?
Användarvisningsbild
av vetten
Tack för svaret det verkar ju att stämma :lol: undrar bara vilken bil den sitter original i :shock: Jodå nog är bilen pigg alltid normalt så laddar ju en 480tic c:a 0,5 men den här wg-klockan laddar jag ungefär 0,85-0,9 den går som ett spjut med bra gasrespons riktigt kul när man ligger i 130 på motorvägen och någon kommer i hög fart i omkörningsfilen och tror att han ska köra förbi :twisted: hehe gasen i botten och man är rätt snart uppe i 180 :twisted: och först. Har inte toppat den ännu men kört 230 enligt mätaren och då axade den fortfarande ganska bra varvade väl nånstans runt 5900r/m.
Användarvisningsbild
av Nebu
Grymt :twisted:

Det är väl så att den klockan passar rätt av på din turbon.
Eller kanske har du en utbytes turbo under huven?

Men herregud vad din bil går Vetten :D

Är den törstig när du kör "blandat"? Snällt alltså.
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) Nja törstig och törstig den tar väl sådär 0,9 vid normal körning men om jag börjar att gasa så går det klart åt en del och minst 98 oktan men oftast blir det W-power hos shell. Den ligger väl på sådär en 1,2/mil om jag gasar och mera ändå om jag gasar mer :twisted: men lite måste det ju få kosta när man har kul :lol: Det där du skrev om att det skulle kunna vara en uppgraderad utbytesturbo har jag aldrig tänkt på utan det jag vet är vad den tidigare ägaren sa om hur den va trimmad, fick ingen klar bild av om det var han som trimmat eller om den va så när han köpte den, men jag är 7:de ägaren så det kan ju hänt en del under resans gång. Får väl se om jag vågar toppa den när den kommer ut i sommar igen eftersom mätaren bara är graderad till 220 så blir ju allt över en uppskattning men jag tänkte uppgradera min gps med hastighet och då kan man ju få en exaktare visning. Jag lovar att återkomma med resultat när det blir dags. Och ännu en gång tack för att du orkade ta reda på var wg-klockan va för märke. Hoppas att jag kan hjälpa dej nån gång :-)-)
Åtdragningsmoment svänghjul

Tack så jättemycket :-)

Dimljus Volvo v60 2020

Intressant. Snart dags för service på m[…]

OM RYSSEN KOMMER

Vi är väl på väg in i en n[…]

Vad har denna för funktion?

Har lyckats dra av bulten som håller fast de[…]