Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av GTHunter
Hej!

Äntligen blev drömmen verklighet! Jag har köpt en Volvo C70!

Efter att ha provat många olika objekt föll valet på en D4 -13 som gått ca 1 500 mil.
Jag är riktigt nöjd med valet och tycker själv att det är en vacker bil, både med tak uppe och nere.

Här kommer några bilder!

Bild

Bild

Bild

Mvh Per
Användarvisningsbild
av grillchips
Härligt! Tycker minsann att C70 av de nyare modellerna är ganska sällsynta numera, iallafall här i Stockholm.
Någon övrig onödig utrustning i bilen som gör oss prylgalna glada? :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Grattis! En kanonfin bil, står högt upp på min önskelista får bli en sådan om några år när dom gått ner i pris lite. :wink:
av GTHunter
Tack alla för de vänliga tillropen!
Ja, jag gillar verkligen bilen. Länge sedan jag hade en bil som lockar ut mig i garaget bara för att sätta mig ner och titta på den. Som sagt, en dröm som gått i uppfyllelse.
grillchips skrev:Härligt! Tycker minsann att C70 av de nyare modellerna är ganska sällsynta numera, iallafall här i Stockholm.
Någon övrig onödig utrustning i bilen som gör oss prylgalna glada? :D
Tack!
Det är en D4 Summum med manuell låda, Premium Sound (med USB, Bluetooth och telefon), grymt bra ljud!, El-stolar på förare och passagerarsidan, båda med minne!!! Läderklädd sportratt med aluminium, läderklädd växelspaksknopp med aluminium, Sportpedaler i aluminium, LED varselljus, VOC med mobilapp, Tidur till bränslevärmaren, Elinfällbara backspeglar, Automatisk avbländbar innerbackspegel, Windblocker och sist men inte minst... delbart drag (vad man nu skall ha det till!).

Skulle vilja komplettera med stänkskydd men det verkar inte finnas. Borde inte C30 eller möjligen S40/V50 stänkskydd passa? Någon som vet?

/Per
Användarvisningsbild
av grillchips
Därja, den verkar ju fullsmetad med utrustning, kul! :)
Delbart drag tycker jag är en ganska trevlig feature. Jag tycker inte om att ha ett synligt drag men skönt att veta att man har ett ifall det skulle behövas. Själv har jag förvisso bara använt det en gång under tiden jag haft bilen (1 1/2 år), men ändå.

Riktigt fin glidarbil, synd att säsongen är över snart. :(
av GTHunter
grillchips skrev:Därja, den verkar ju fullsmetad med utrustning, kul! :)
Delbart drag tycker jag är en ganska trevlig feature. Jag tycker inte om att ha ett synligt drag men skönt att veta att man har ett ifall det skulle behövas. Själv har jag förvisso bara använt det en gång under tiden jag haft bilen (1 1/2 år), men ändå.

Riktigt fin glidarbil, synd att säsongen är över snart. :(
Tack igen! Jag tänkte väl mer på att det sitter drag på den över huvud taget. Det är dock bra att det är delbart, annars hade jag inte köpt bilen!
När det gäller att dra båttrailern eller släpvagn så får V70´n hjälpa till istället!

/Per

Det är sänkt. Jag tog BE 2019 men f&ari[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]