- fre 18 okt 2013, 04:01
Im back, in black.
Kände att de va dags att skaffa ett riktigt åkdon nu när man är tillbaka i mora efter 1,5år i gnällbältet.
Så jag slog till på en 144 för 2 stora lappar.
Den har stått still i några år men fått sig både reparationer och småtrim under tiden av tidigare ägaren.
Den är rätt fin karossmässigt om man tänker på rost. Lack och annat är det värre med som ni kanske ser.
Så under huven har vi då en b20. Planad topp och D-kam. Nyligen bytta vevlager också..
Och efter sin dvala fick jag typ motionera bromsarna ordentligt.
Har även hunnit göra endel annat på den efter jagköpte den
Såsom montera typ allt utvändigt, då allt sånt var avplockat.
Även lagt igen alla listhål. Och påbörjat igenläggningen av dom groteska blinkershålen fram.
Letat rätt på diverse delar, och bestämmt mig för att byta till dom äldre bakljusena.
Och takräcket råkade jag fynda i grannkommun.
Nåja, nog med skitsnack.
Här är en bild på hur den ser ut just nu.

Kommer mer!
Har inte något internet för tillfället.
Kände att de va dags att skaffa ett riktigt åkdon nu när man är tillbaka i mora efter 1,5år i gnällbältet.
Så jag slog till på en 144 för 2 stora lappar.
Den har stått still i några år men fått sig både reparationer och småtrim under tiden av tidigare ägaren.
Den är rätt fin karossmässigt om man tänker på rost. Lack och annat är det värre med som ni kanske ser.
Så under huven har vi då en b20. Planad topp och D-kam. Nyligen bytta vevlager också..
Och efter sin dvala fick jag typ motionera bromsarna ordentligt.
Har även hunnit göra endel annat på den efter jagköpte den
Såsom montera typ allt utvändigt, då allt sånt var avplockat.
Även lagt igen alla listhål. Och påbörjat igenläggningen av dom groteska blinkershålen fram.
Letat rätt på diverse delar, och bestämmt mig för att byta till dom äldre bakljusena.
Och takräcket råkade jag fynda i grannkommun.

Nåja, nog med skitsnack.
Här är en bild på hur den ser ut just nu.

Kommer mer!
Har inte något internet för tillfället.
Senast redigerad av 13 Ståhl, redigerad totalt 0 gång.
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!
Orginal är för gubbjävlar!