Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rikrd
Hej.
Har under det senaste året "hängt" här på forumet med varierad aktivitet. Började besöka jagrullar strax innan Aug förra året, då
jag köpte en v70n, som tyvärr gick ur tiden i Nov samma år pga en krock. I December blev det ny bil i form av en v50, 2005 med
08:ans facelift.

SPECS:
VOLVO v50 MY05. 2.4 140kh
Uphottad med 08:ans facelift, fram och bak.
18" Ocean Storm(MY14's centrumkapslar.)
R-Designratt.
"Lackade" plastdetaljer.(Mattsvart plasti dip.)
Kromade ringar - Reglage

Såhär ser bilen ut idag.

Bild
Bild Bild
Bild
Bild

Framtids/Önskeplaner:
Byta solskydden, iaf det högra, så man får en spegel. :) [x]
Byta ut centrumkaplsar till Volvos orginal(Svarta) [x]
Byta ut hjulbultarna till nya fräscha(krom) [x]
Gå på med värmepistolen på listerna för att få tillbaka svärtan [x]
Byta Grillen mot 11:ans(?) Med STORA emblemet. [x]
Byta bakluckehandtaget mot de nyare [x]
Montera sänkfjädrar. []
Ladda in ny programvara för att få mer effekt []

Kommer fylla på med bilder och text framöver så håll tillgodo.
Hälsningar
Rickard. :)
Senast redigerad av 13 rikrd, redigerad totalt 0 gång.
av Frohm
hur noga behöver man göra rent fälgarna? så du tog inte ens av dem från bilen? hur många burkar gjorde du av med för 4 fälgar? ser riktigt bra ut!!
Användarvisningsbild
av rikrd
Man ska vara rätt så noga med rengöring. Jag spolade först av fälgarna ordentligt med högtrycken, sen gick ja på med en lite mindre diskborste, sen med t-röd. Därefter ska man se till att det är riktigt torrt innan man sätter ingång också.

Nä, tog inte av fälgarna ifrån bilen, gjorde precis som på filmen ja länkade till. Dock rullade jag bilen bakåt några gånger, för att få rotation på hjulen, så jag fick täckt överallt. För mig gick det åt tre burkar(hade köpt fyra). :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Välkommen! Snyggt åk, den såg väldigt ren och hel ut i lacken för att ha några år på nacken ändå. :)
Vad är det för motor i kärran?
Användarvisningsbild
av rikrd
Tackar, Grillchips! Ja den är fin, men har givetvis några skönhetsfläckar, dock inte så farliga, har även fixat lite smått med Volvos lackstift. :)

Motorn är en 2.4 140hk. Är inte så jättenöjd med den faktiskt, men det får duga. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Hur har det funkat med lackstiftet tycker du? Jag körde lite smått med den och penseln när jag skulle dra på lite extra färg där lackeraren varit slarvig på sidokjolarna, förvånansvärt bra resultat men det är ett såpass gömt ställe så jag vet inte om det skulle se lika bra ut om det var exempelvis på ett dörruppslag.

2.4, då kan du ju göra något med motorn iallafall till skillnad från oss med 1.8F. ;)
Användarvisningsbild
av rikrd
Är också nöjd med resultatet, men det har precis som du varit på gömda ställen eller väldigt små stenskott osv.. Men det är ju sådant det är till för så. ;)

Är inte så duktig på motorer.. Så vad kan ja göra? :)

Edit:
Har forskat lite i vad man kan göra och har nu mer koll på läget. :) Blir nog lite shopping ifrån BSR eller autotech framöver. ;)
Sådär, nu är första inlägget uppdaterat med nya bilder och lite text. Blev en stressig fotografering igår kväll efter jag kommit hem ifrån lite fix med min och polarens bil. Gick på med värmepistol på listerna, men det blev inte alls så bra som jag tänkt mig. Visst helhetsintrycket är ju trevligare nu, men så svart blev det inte, men listerna kanske är gråa original? Däremot provade vi även på spolarmunstyckena på huven och där blev det en större skillnad, akta bara så man inte smälter ihop "hålet" :)

Fixade även polarens orginalgrill, genom att lägga på lite plasti dip(denna underbara uppfinning). Bilder på det finns, men har inte hunnit fixa in dom i datorn, så det kanske kommer in lite senare.
Användarvisningsbild
av rikrd
Jaha då va det dags att lämna in bilen på verkstan'. Tisdag kl. 07.30 lämnar ja bilen och hoppas på det bästa.. Fick vid förra besiktningen en felkod: "P0026 Insugsventilstyrning magnetventilskrets område/prestanda (bank1)". Till följd av detta(?) lyser "avgasreningslampan" från och till.

Någon som varit med om detta eller lik ande och fått det åtgärdat? Vad kan kalaset till att kosta?

Trevlig Lördag på er!
Fått nåt kostnadsförslag på servicen?
Fälgarna blev ju kanon med dippen!

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]