Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Jag trodde aldrig oliven skulle försvinna ur mitt liv, men nu är den borta, och här är nu mitt nya projekt... :dance:

Bild

Svensksåld, automat med 24000 stolta mil på mätaren.

bilen skäms inte för sig men är ändå nedplockad så en hellack väntar, men som ni vet så krävs det ju slantar till sådant så det är väl inte morgondagens del utan bilen får stå och få lite enklare ompyssling under tiden som kapital byggs upp och förhoppningen är att kunna lacka absolut senast inför 2014 års säsong, men jag vet att sådant ofta spricker så vi får helt enkelt se, men ett mål är iallafall satt tills nästa säsong

i övrigt så känns det dumt att låta motorn vara då den ändå är ur bilen, åtminstånde en renovering med nya lager osv borde den väl förtjäna, om blir det lite förstärkningar i form av h-profil osv det får tiden utvisa.

Behöll lite saker ifrån oliven så kolfiberkåpor, XC grill och fjäderbensstag ligger snällt och väntar. så även en uppsättning V70bakljus som jag hade sen innan...

känner jag mig själv rätt så lär väl ett par US-blinkers hitta dit men som ni förstår är det inte prio ett just nu.

bilen levererades med 4 st orginal titanfälgar, dessa sitter just nu på min bruksbil och fälgarna på bilden fick förra ägaren tillbaka efter hemfärden..
Användarvisningsbild
av Nexus
oj då här händer det saker. Kan inte varit helt lätt skiljas från din pärla. Men en t-gul är ju inte helt fel ha heller 8).
Användarvisningsbild
av Dalmans
Givetvis. Man lackar inte om en t-gul till annan färg :)

Den är så gott som komplett. Saknas lite smådelar bara. Motorn ligger på pall brevid men även den är komplett.

Jag har nu rivit ner subframen, den ska få lite nya bussningar och ny lack innan motorn hittar dit igen.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Går allt som jag vill nu så rullar bilen iväg för lack i augusti, kommer inte hinna ut med den iår men det har ju aldrig heller varit planen. men hade ett givande samtal med lackfirman idag och är nu taggad som fan för att rulla dit den.
Jag är kompis med en av de anställda så tanken är att ta dit den en helg och tillsammans slipa ner den för att sedan låta honom måla den på "arbetstid". vilket sparar mig stålar och gör att dom lättare kan klämma in den mellan försäkringsjobb som ni alla vet är högre prio på.

Just nu var dom fullsmetade med inbokningar och lite semesterstängt men framåt augusti börjar det finnas luckor.
det som ska göras innan detta är:

* Skruva tillbaka subframen (då bussningarna hade en jävulsk leveranstid från LMR så sätter jag tillbaka subframen som den är bara så pass så bilen blir rullbar) har en annan subframe liggandes så denna görs i ordning så när bilen kommer hem igen är det bara att skifta.
* Riva ur det sista ur motorutrymmet, är elsystem, abskrimskrams och lite smådelar kvar. även därinne ska det lackas
* Riva ur mattorna för att kunna tvätta dem under tiden bilen lackas
* hänga tillbaka dörrar, skärmar och huv för enklare transportering

Sen har jag lite småprojekt att pilla med under tiden om det finns någon sådan över.
* Renovera armstödet
* Göra klart den andra subframen med allt därtill.
* tvätta mattor
* Rengöra säten

OSV!

Släpper magnetkopplingen på kompressorn[…]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]

Byta servo XC60

Du skull bytt den när den började br&ari[…]