Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av jozzan
ny på den här sidan så ska göra mitt bästa :-)

har idag skrotat min gamla bil oxå det en Volvo 855'a och det var med en tår i ögat då trailern rulla iväg MEN sånt är livet och en ny bil är som sagt inskaffad.. och man kan inget annat än välja en Volvo igen såklart.. en 855'a denna gången oxå - japp gillar modellen..

den jag kommet bygga på nu är en Volvo 855'a -97 GLT med svart helskinn taklucka ca 200hk tack vare ecochip..

just nu är den rätt så original och jag ska väl inte göra nått monsterbygge MEN mycket ska göras och den kommer vara lååååångt ifrån orginal då jag är klar ;-) stilrent och snyggt

planerna just nu ligger på :

# bygga om front m Rstuk corner splitters nät dimmisar mm
# xc grill utan kromkant eller nån annan flott grill
# svarta angel eyes & svarta baklysen
# lacka lister
# v70 handtag och byta bakre torkararm till v90
# montera vinge
# k3 speglar
# röda dioder i instrument fläkt mm mm
# montera dvd vid handsfacket
# sänkas
# 18tums fälgar
# dekaler hmm tema är svarta änkan så ett par spindlar här o var :-) och ett stort nät m spindel på huven
# tona ljus ljus på framsidorutor

ljud är redan påbörjat men det ska in nya högtalare i instrument och alla dörrar.. jag kör GAS i hela bilen, nöjd med både design och ljud..

finns säkert nått jag glömt ;-)

ska försöka uppdatera så gott jag kan..

Bild
Senast redigerad av 2 jozzan, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Nexus
200hk genom chip på en 170 hk. Det var generöst tilltaget på en sugmotor :roll: ............
sen undrar jag vart detta sitter på bilen?
montera dvd vid handfatet
av jozzan
Nexus skrev:200hk genom chip på en 170 hk. Det var generöst tilltaget på en sugmotor :roll: ............
nu har jag ändrat båda stavfelen.. blir lite galet då man skriver på mobil man vet vad man skriver men mobilen väljer att skriva nått annat :-) och ang info om ecochip så är det via gamla ägaren och jag vågar nog erkänna att den är smått piggare än en original GLT, för mig kvittrar det om den är vanlig eller lite puffad jag är nöjd vilketsom..
Användarvisningsbild
av Ravi
jozzan skrev:
Nexus skrev:200hk genom chip på en 170 hk. Det var generöst tilltaget på en sugmotor :roll: ............
nu har jag ändrat båda stavfelen.. blir lite galet då man skriver på mobil man vet vad man skriver men mobilen väljer att skriva nått annat :-) och ang info om ecochip så är det via gamla ägaren och jag vågar nog erkänna att den är smått piggare än en original GLT, för mig kvittrar det om den är vanlig eller lite puffad jag är nöjd vilketsom..

Så var hittat man detta super chip :)
av jozzan
Så var hittat man detta super chip :)[/quote]

ingen aning om VAD som sitter i går på det som förra ägaren sa och fick med mig original vid sidan om.. som sagt ingen aning men upplever den som smått piggare än original men hallå ingen turbo liksom.. eftersom jag hade t5a förr med steg3 chip så vet man skillnad på drag o drag.. MEN återigen smått piggare än original..
Användarvisningsbild
av Nexus
Några hk gör det men knappast 30 hk. Det är ju bara en sugis och på de gör det inga underverk...
30Hk är ju typ vad man får ut på en turbo med ett steg 1 chip.
av jozzan
men jag skriver vad jag vet sen säger jag inte att det är eller inte är.. säger bara att den är smått piggare.. varför haka upp sig på detta när jag förklarat ett antal ggr nu

vilken munter sida detta verkar vara.......
Användarvisningsbild
av Nexus
Vi är inte bittra bara realistiska jämfört med grabbarna grus på garaget.org :wink:
En sak som skulle göra mycket på bilen är byta sidoblinkers. 8)
XC60 MY2025 - laddprobem

Jag får också samma problem med min De[…]

D4 VEA dricker olja

Någon som vet vilken viskositet man kör[…]

Skall se om jag ser hur släpringarna ser ut. […]

Svårlösta vibrationer

Jag är så glad att jag slipper trassla […]