Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av AmazonSleper
Är ju ny här men tänkte lägga upp min ögonsten så länge händer inte jätte mycke på den nu då jag väntar på inspiration till å fortsätta :wink: Sen har jag lite andra projekt med men de kommer nog strax upp en tråd om den med :wink

Bild
Ser ut såhär i dags läget men vägen har varit ganska lång å är inte färdig än, Karossen är klar men motorutrymmet ska tas vid här näst.

Lite historia om bilen varit i familjen sedan maj 1996 å gick som bruksbil fram till kan de har varit 05-06 då jag tog över den efter mor sedan jag total skrota min 244a jag hade då. Började ha den som bruks bil men sen skule jag åtgärda lite rost bara men sluta med omlackering å byte av samtliga dörrar baklucka osv.

Bild
Som den såg ut vid övertagandet
Bild
Andra sidan såg väl inte helt överjävligt illa ut ändå.
Bild
Gammal krockskada vänster bak som bara varit utspacklad var gjort redan inna min mor köpte den -96
Bild
Inner å yttre skärmkanten bytes ut då den var bra röten skulle vilja haft tag i kompleta bakskärmar så man får byta hela för att få bort skarven sedan får se om man ramlar över någon, byttes även på andra sidan men hade inte dom korten på denna datorn.
Bild
Ny å fin plåt dit svetsad å spacklat å klart.
Bild
Här kändes de ganska så tungrott minns jag.
Bild
Men så kom tillslut slipgrunden på å helt plötsigt så kändes de lättare å roligt igen
Bild
Å i detta stadiet när lacken kommit på så var man som ett barn på juafton :D
Bild
Första sommaren den var klar sen fick jag ett otäckt sten skott i framrutan å den blev ståendes i 3år men detta bev fixat til sut å åkte en hel sommar med bilen :lol:
Bild
Å då såg den ut sådär som på bilden längst upp sen skar kupe fläkten så nu har den snart stått 1,5år igen :oops:

Så de som ska göras nu är att fixa kupefläkten motorn ska ur eventuelt renovering trimning å MS eller så en turbopjäs får se vad som händer inget bestämt.
Å den blir nog alldrig färdig ändå men de är min ögonsten å för lycka å välbefinnande finns inget pris å en Vit 245a är enligt mig en av de vackraste bilar som gjorts. (BE)
av AmazonSleper
Roligt den uppskattas :) Ska väl jobba vidare med å fina till den ännu mer motor utrymmet är ju nästa då motorn ju gått 36000mi så den är ju inte så röd å grann längre.

Men är riktigt sugen på en lagomt vrid stark 2,5liters maskin Ms skue passa som bra i denna familje kombi :lol:
av AmazonSleper
Tänkte bjuda på ett gammalt kort från sista sommaren bilen var ute alltså sommaren 2011 ingen risk jag nöter ut den i alla fall :lol:

Bild
Från vänster Fin traktorn, Snöskottar traktorn å Brukstraktorn :wink:

Oki, men 70 mil är det ju inte mån[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter und[…]

Öppnar denna tråd för att stä[…]

På hur många bilar sitter det samma t&[…]