Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
Kände att man ville visa upp senaste hinken...
Äntligen fick man loss lite cash så man kunde skaffa sig en schysst bruksAmazunk! Den kommer få gå som lek/cruise/festival/bruksbil. Dock ej saltslaskiga dagar vilket vi tyvärr har lite för mycket av här i syd.
Vet ej mycket om den än men:
B20 med dubbla SU, vet ej vilken modell på dem
Tydligen lättat svänghjul
2,5" raka rör
Grön galonklädsel.
Går gött och sticker iväg rätt bra även om det varvar som fan.
Kör en bild!

Vad tycks?
Bild

Tänkte försöka använda tråden till att fråga om lite olika saker och kanske lägga bilder m.m.
Mvh
Senast redigerad av 1 Vix, redigerad totalt 0 gånger.
av llesrof
Är inte så förtjust i raggazoner men de kan bli rätt tuffa om man kör hela konceptet fullt ut. Då får de lite attityd. Du har en bra början med den matta lacken. En liten sänkning och en uppsättning tuffa fälgar så blir det nog en fin raggazon av den. Fälgarna får inte se moderna ut, det måste nog vara någon 70-taslmodell. Taket skall självklart vara vitt. Vad har du själv för planer för den? :D
Användarvisningsbild
av lilleman
Ståhl skrev:Nu blev jag avis! :shock:

Ja me :-)-)

Mvh/Roger :D
Användarvisningsbild
av Vix
llesrof skrev:Är inte så förtjust i raggazoner men de kan bli rätt tuffa om man kör hela konceptet fullt ut. Då får de lite attityd. Du har en bra början med den matta lacken. En liten sänkning och en uppsättning tuffa fälgar så blir det nog en fin raggazon av den. Fälgarna får inte se moderna ut, det måste nog vara någon 70-taslmodell. Taket skall självklart vara vitt. Vad har du själv för planer för den? :D
Mjä, vill inte heller kalla den raggarbil, låt gå för rock n' rollkärra eller pilsnerhäck men tycker den är lite för rak för att få den benämningen.
Får se om det blir sänkning, annat går före. Har fått bra pris på en uppsättning slotmags, visserligen till 140-240-740-940 men finns det inte adapterplatter däremellan man kan få tag i eller är det specialbeställning som gäller?
Närmsta planen är att byta slavcylinder då den gav upp efter 4 dagars körning så nu står bilen utan att jag får i växlarna, sedan är det väl dags att koppla in choke och försöka få ihop några luftfilter, kanske av ett par blanka kakburkar och hitta passande runda filter. Sen vill man ju inte bara höra dånet utan det får gärna ackompanjeras av lite musik. Med tiden får man ju försöka ordna lite rost i karossen som finns. tack och lov är den fin under iallafall. Få lite ordning på temperaturen som gärna stiger när man kör långsamt och el ska ses över litegrann där det inte stämmer riktigt
lilleman skrev:
Ståhl skrev:Nu blev jag avis! :shock:

Ja me :-)-)

Mvh/Roger :D

Haha, tar det som en komplimang.
Användarvisningsbild
av Vix
Behöver tips på bra burkar att bygga luftfilter i eller eventuellt färdiga filter till dubbla SU till hyfsat pris. Obs! ej "limpan".
Hittade ett par fina på VP men de var slut. Letat som en tok.
Användarvisningsbild
av Vix
Blev så att jag blev tvungen att ta tag i att kolla över kylsystemet och lite annat.
Försöker luska ut en lösning för choken...
Bild

Behöver ny vajer.
Bild

Kvällsmek nu när snön smält och det är plusgrader :D
Bild

Lite skit. Lades sedan ner fylld med varmvatten och avkalkningsmedel
Bild

Den fina halva termostaten!!
Bild

Vart nästan inget vatten i den och det som fanns var helt brunt och utan glykol, av lukten att döma + att det var fryst i undre slangen förra veckan.
Kanske inte så konstigt den gick varm innan med detta fina system.
Måste lösa mitt halvljusproblem, luftfilter, och chokeproblem för att få det att vara som jag vill.
Skall även fixas ihop bättre avgassystem.
Användarvisningsbild
av Vix
Idag har jag spolat ur kylsystemet på bilen (fick ut en "trevlig" rostklump), monterat nytt soppafilter, mätt upp lite för choken och pillrat lite med lyset. Inga bilder blev det.
Nightmare89 skrev:Riktigt snygg!!! nu måste du ta en bild på inredningen! :wink: :D
Ska tänka på det... Skall dock sägas att det är ganska spartanskt inrett :oops: . Gillar dock den gröna galonklädseln!
Ståhl skrev:Fan va fräsigt med ett par gamla sururban! :D
Visst är det! Vet du vad modellen heter på dessa? HIF eller?

Är frontrutan bytt nån gång?

DennisCA's Volvo 850 -97

Idag har jag svetsat fast reparationen, fast jag s[…]

Vad är det för fläckar?

@Bilblind ,Är det hos en bilhandlare. Ett ti[…]

Volvo s70 1998 problem med luften

När bytte du bränslefilter sist, glö[…]