Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hej och hallå!

Nya bilen som man efter lite om och men hittade efter flera veckors letande.
Letade efter en billig och bra/säker brukare eftersom den andra bilen (som ej näms vid märkes namn) havererade lite = turbon flög plus dåligt komp på 2 cyl.

TIttade på många 855or som var mer eller mindre helt slut, men till slut hittade jag denna som ägdes av en bilvårdare :D

Bilen har 144hk med manuell låda, inte världens häftigaste men 5an låter gött ändå och 25500mil på mätaren.

Utrustad med följande:

Elhissar fram och bak
Elspeglar
Svart halvskin
Farthållare
Ecc
Fjärrstyrt centrallås
Färddator
Sätesvärme bak
Dragkrok

Tonade rutor
V70 Bakljus
V70n Look Vinge

Bjuder väl på annons bilden i alla fall

Bild

Och lite lördagsmys på jobbet med obligatoriska oljebytet vid ny köp och justering av handbroms

Bild
Senast redigerad av 1 breakdown89, redigerad totalt 0 gånger.
Jaha dags för första uppdateringen!
fästena till reflektorn i ena strålkastaren hade smält av, där av började de letas bättre begagnade.
Hittade 2st kompletta lyktor med blinkers för en rimlig slant så jag slog till på en gång.

Paketet med lyktorna
Bild

Märkte att vissa glas var mer blästrade än andra, så jag passade på att byta glas mellan lyktorna så dom bästa hamnade på bilen.
Bild

Då jag fått en hel ica kasse med ballaster och xenon lampor av min bror som blivit less på grejerna, så passade jag på att xenon konvertera helljuset med ett 55w kit.
Bild

Bild

Hittade även denna original stereo i bagaget. Heter SC-802, fanns/finns det cd växlare till denna? vart ska cdväxlaren vara monterad i en 855a i så fall??
någon som vet i fall man kan ordna så man kan få lågnivå från en orignalstereo??
Bild
För att få lågnivå på den där gamla saken behöver du en hög- till lågnivå konverterare. Kostar några hundra.
Ang. CD-växlare så tror jag inte den har uttag för det. Dina alternativ är väl isf kasett-AUX adapter, FM sändare, eller löda in en aux-kontakt i spelaren. Du kan då koppla in MP3 spelare och allt annat som har 3.5mm ljudutgång.
Du kan säkert få tag på en CD spelare som kan kopplas in via 3.5mm också, men det känns rätt så jäkla onödigt i dagens teknikstimma samhälle :P
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]