Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Efter att ha ägt olika Volvo sedan 1997, varav 960/965 de senaste tio åren, så var det dags att testa något nytt. Då jag tyckte att 965:an jag hade drog för mycket bensin så blev det en diesel denna gång

Bilen då:
*BMW 530dA -02
*M-Sportpaket
*LeMansblå metallic
*Svart skinn
*Sportstolar
*Nivåreglering
*Sportchassi (sänkt)
*Webasto (dieselvärmare)
*Navigator
*193hk/410nM
*Automatlåda (Steptronic)
*Ledlampor i dimljusen
*Ledlampor i Angel Eyes
*Xenon i halvljus
*100w xenon i helljus
*CD-växlare
*Park Assist (PDC) fram och bak

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Lika gott om plats för att mecka som på en Volvo!??!
Bild

Hyfsat bruksskick för att ha rullat 30200 mil!
Lite sugen på att tona rutorna i bak samt att trimma den lite!! :)
//David
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Ja dom är förbaskat trevliga att köra! 965:an känns som ett slagskepp i jämförelse! Men jag lär faktisk vara ärlig nog att erkänna att stolarna i 965:an var strået vassare komfortmässigt! Men det går ju heller inte riktigt att jämföra pösig läderfåtölj (i Volvon) med kramvänliga sportstolar! Men det enda jag saknar är ett justerbart svankstöd!

//David
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jo jag föll pladask för färgen när jag såg den! Att den sedan hade allt som fanns på min "kravlista" gjorde ju inte saken sämre! Den är ju dock inget under av bränslesnålhet. Kör man lungt, dvs max 100km/h så går det att köra på 0,66l/mil. Det är inte så farligt med tanke på att det är en dieselsexa och automat! Den har rätt rolig karaktär, påminner lite om en gammal SAAB 9000 turbo, rätt moderat acc under 3000 rpm men sedan trycker det på utav hel....e!!! :lol:

Garderoben.......jo lite får man ju skämmas....detta är ju ett Volvo-forum! Kan trösta er tvivlare med att min sambo har köpt en XC70!! Får fixa en tråd på den oxå!

//David
Användarvisningsbild
av Nexus
kan bara beklaga, BMW har aldrig fallig mig i smaken. Den ändå snygga de tillverkat är E30 M3.
Men hoppas du blir glad för din nya pizza racer 8)
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jorå, E39:an är skitsnygg den oxå!! Men det ska i så fall sitta ett M-paket på den! Som det gör på min...... :lol: Men jag lär hålla med om att E30 M3 är förbaskat läcker. Jag är supernöjd med min pizzaräser! :lol:

//David
av Lövet
Saknar min dieselturbosexa varje dag. Sånt oerhört skönt drag och gång i dem.

Värt att tänka på är att du har GM-automat i bilen som inte är särskilt förtjust i trim så håll dig borta från allt vad dieselboxar heter trots att det kanske lockar.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
andreas_lofgren skrev:Saknar min dieselturbosexa varje dag. Sånt oerhört skönt drag och gång i dem.

Värt att tänka på är att du har GM-automat i bilen som inte är särskilt förtjust i trim så håll dig borta från allt vad dieselboxar heter trots att det kanske lockar.
Jo jag vet att GM-lådorna är klena (läste om dem på AP) ! Varför begriper jag dock inte. Jänkarna brukar ju kunna skicka på duktigt med vrid i sina vinkelåttor!! Och om jag inte missförstått allt helt så ska samma typ av låda (5L50E)även sitta i en del Cadillac-modeller.

//David
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok

Det finns två handböcker till modell&ar[…]