Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av snusarn
japp har gått å blitt me 940 igen

(hade gjort en mega uppis om denna bil me en massa text :evil: men d sket sig så klart så d blir inget me d nu. )

Några pix kan jag bjussa på iaf.
Bilen skall va ljusblå men på nära håll e den långt ifrån en skönhet men d funkar att forsla häcken i ..
Bild

så långt den har rullat
Bild

Motorn e en B230FB har väl en 131 hk eller så tror jag väl manuell låda me OD.
Den har clås som funkar ibland eller mer sällan..
men elhissar å elspeglar funkar och det är en vev t takluckan. som oxå funkar.
rullar på 15" svarta plåtisar just nu men skall väl sätta på 760inst avställningshjul som e 16"

förarmiljö (tråkblå inredning , tur d lätt går att byta ut eller ändra på iaf ;) )
Bild

en originalbandare sitter i den (ej inkopplad ) funderar på att låta den sitta där i fortsättningen oxå.. 8)
Bild

lite småbulig å rost här å där men d går ju att pilla me d oxå :wink:
Bild
Bild

har redan löst ett litet problem på den..
kände en viss bensinlukt.. dropp dropp..
Bild

inte i bästa skick
Bild

En inte allt för vanlig dim på den så svärfar fixa till en från en som va 4 ggr så stor skar av å limma ihop passa som handen i handsken 8)
Dock bara temporärt till jag fixat mig en ny.
Bild

skall byta skivor och belägg på den i fram fattar inte hur d kunde gå igenom bes :? :?
men den e iaf nyskattad och bessad till sommar 2013 iaf.
Skall väl bli en lätt sänkning på den i fram , gubbkröken skall av, skall precis som d klassiska byta ut div glas på bilen mot vitt ist.
Senast redigerad av 1 snusarn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av volvo240äger
Nå gjorde du ett bra köp, har själv ägt en 940 under mina dagar. Riktigt trevliga bilar
Användarvisningsbild
av Kompe
Kul 240 i bakgrunden, lagom sliten och ser ut å ha ett snett hjul osse :lol: Najs med 940, är det en 91a? Syftar på od'n :roll: Min första bil var en 940 -91 med 39 tusen mil på mätaren, blekröd rostburk med knappt befintliga bromsar, en startmotor som valde själv när den ville fungera :-(O) Men det var ju också "Första bilen" men med Fb motorn och m46'an gick det undan även om den skulle ha 2L/milen :evil: Saknar den än idag :cry:

Så va har du för planer för denna "Pärlan" då? ;-// 8)
av snusarn
Lucif3r skrev:Haha, läckande BTR - standardfel på dom där 8)

Den ser ju ut att ha klarat sig rätt bra ifrån rost, eller är det lite halv-snyggt lagat så det inte syns på bild? :P

Du ska inte hinka ner en T5a i den? :)
Jag vet inte eller har rättare skt inte kikat så mycke på just rostbiten...
Men d finns helt klart iaf :wink:
Ne.. inget storjobb me denna skall bara i d närmast fixa bättre bromsverkan fram...
av snusarn
volvo240äger skrev:Nå gjorde du ett bra köp, har själv ägt en 940 under mina dagar. Riktigt trevliga bilar
har haft 940 tidigare å saknade den , så d känns helt ok nu :) 8)
av snusarn
Kompe skrev:Kul 240 i bakgrunden, lagom sliten och ser ut å ha ett snett hjul osse :lol: Najs med 940, är det en 91a? Syftar på od'n :roll: Min första bil var en 940 -91 med 39 tusen mil på mätaren, blekröd rostburk med knappt befintliga bromsar, en startmotor som valde själv när den ville fungera :-(O) Men det var ju också "Första bilen" men med Fb motorn och m46'an gick det undan även om den skulle ha 2L/milen :evil: Saknar den än idag :cry:

Så va har du för planer för denna "Pärlan" då? ;-// 8)
Ja den 245an e faktiskt skattad å bessad å rullar ägaren har dock ett litet problem folk som inte kan låta bilen va ifred..
japp en -91a hm.. startmotorn e nog på väg bort tror jag för den trilskas lite ibland, jag tror faktiskt att denna ligger runt 1,2 / mil kanske snäppet under till och med :D
Har dock en fjäderbenslagring som knarrar en del .

Lite småpyssel har fått dit ett öppet luftfilter på den å skruvat fast mittkonsollen som satt löst .
Skall byta baklucka på den då den gjort sitt, och då bilen e extremt repig kanske efter att någon tidigare ägare tänkt matta ner den men använt för grovt papper och inte orka slutföra så blir d kanske rollning av någon ljusblå färg.
av snusarn
SA4AQS skrev:Usch en såndär snusk muff.
Japp den ska AV !! skall nog byta ut ratten mot en annan oxå om jag orkar...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Dags för service av motorn tror jag :)
Min -92a (B230FB, så klart 8) ) drog ca litern stadskörning, och 0.8-0.85 blandad. Dock drack den ju en hel del när man skulle gasa lite, typ omkörning :lol:
Gillar karaktären på FB motorerna iaf, helt klart en av dom roligare sugismotorerna jag har kört, varför vet jag inte dock :P
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok

Det finns två handböcker till modell&ar[…]