Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!
Känner att de är dags att lägga upp en tråd på vad som sker hemma hos mig just nu med
den bilen. De va ju ändå ett tag sen man hade en projekttråd =)

Bilen som är Volvo S70 T5 från 1998 har haft 2 ägare innan mig. Först gick den som tjänstebil
dom första 3åren, och sen köptes bilen ut av killen som haft den som tjänstebil. Så jag ringde
till mannen som ägt den och han pratade oavbrutet i 45min om bilen. Och hela hans livs historia.
Men fick även nr till hans privata mekaniker på Bilia, som bekräftade allt som var gjort med bilen.

Så för mig va köpet inte särskillt svårt, och vi kom till slut överens om ett bra pris. Men till min stora
förvåning så vägrade han sälja bilen innan han besiktigat den. Så dagen därpå så blev den besiktigad
med blankt papper. Vilket gav en mycket seriös bild av försäljningen.

När jag fick hem bilen, så började ju självklart tankarna att snurra. Och de blev massa nya idéer på bilen.
Man har ju många mål med en S70. R-front, R-vinge, strålkastare, solfilm med mera...

Så de va bara till att köra igång och börja fixa lite till bilen. Jag började med att byta bromsarna
till Brembo skrivor runtom. De blev även slitsade skivor fram. Tog även bort sista ljuddämparen för
att försöka få lite skönare ljud. Men till min stora förvåning så blev de knappt någon skillnad tyvärr.
Men tanken är att bilen ska få rostfritt avgas efter sommaren. Så orkar inte bry mig så mycket just nu.

Här är bilen precis hämtad och tvättad första gången...

Bild

R-vingen monterad..

Bild

En liten specialare för att få xenonlampan till att passa i orginalfästet..

Bild

Uppdatering på avgaset...

Bild

Fått på ögonlock och XC-grillen...

Bild

Då va framrutorna tonade med 45% och dom nya 20" fälgarna monterade..

Bild

En annan bild på när fälgarna och solfilmen är monterad..

Bild

Det var allt för just nu... Jag är ute och reser nu i jobbet, och när jag kommer hem tänkte jag
ha beställt nya framlampor som ligger och väntar på mig.. Svarta klarglas med usa blinkers från
Hova. Tycker C70 klarglas är mycket snyggare, men anser inte dom är värda sina pengar..

Sen blir de väl vindavvisare och R-front här näst..

Kommentera gärna, och kom med tips :)

// BamZe

Här är bilder från mina gamla S70 som jag haft som projekttrådar..

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
Ser ut vara i riktigt bra skick. kul med säljare som har skött bilen och är seriös.
Sen är c70 klarglas dyra men väl värda sitt pris 8)

Kommer ägaren träffa på sig gammla bil så blir det nog en och annan komertar att du förstört den eller gjort den finare.
Min förra bil köpte jag av ett äldre pedantiskt par där medtadels frun kört bilen. De fick en chock när jag hade satt på en bakvinge och tonat rutorna :-O) :lol:
Användarvisningsbild
av BamZe84
Nexus skrev:Ser ut vara i riktigt bra skick. kul med säljare som har skött bilen och är seriös.
Sen är c70 klarglas dyra men väl värda sitt pris 8)

Kommer ägaren träffa på sig gammla bil så blir det nog en och annan komertar att du förstört den eller gjort den finare.
Min förra bil köpte jag av ett äldre pedantiskt par där medtadels frun kört bilen. De fick en chock när jag hade satt på en bakvinge och tonat rutorna :-O) :lol:
Ja, jag får kanske ta en funderare på C70 klarglas då :)
Haha, min farfar har nog vänt sig i graven många gången efter jag fick hans 740 turbo med 1 ägare
som jag 18års-pimpade :) Pappas kommentar när jag fick den " bilen har inte rullat över 80km i timmen de sista
5år"...och de första man gör är att lägga en fede börn på macken... :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
Dalmans skrev:Grymt fin. Men frågan är varför man sätter ett R i grillen på en bil som inte är en R ;)

Som att skriva Volvo på en Saab :)
Varför ? Jadu, för de retar precis såna som dig :)
Nä men de satt på grillen när jag köpte den, och dom har limmat den och de ser för jävligt
ut utan märket. Så de fick sitta på :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
Dalmans skrev:Haha jo det sticker lite i ögonen ;)
Men förstår dig att du hellre har det där än har en grill med fult märke i :)
Hehe ja visst är de så :) Har ju "köpt för svarta pengar" där bak..de retar alltid nån
gubbe som betalt skatt i hela sitt liv :)

Oki, men 70 mil är det ju inte mån[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter und[…]

Öppnar denna tråd för att stä[…]

På hur många bilar sitter det samma t&[…]