Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tjenare

Tänkte att jag skulle ta och lägga upp lite bilder på mitt lilla projekt, Sålde mitt förra projekt en Passat 3BG till en bekant som höll på att tjata hål i huvet på mig men han betalade det jag skulle ha utan att snacka så jag blev nöjd + att suget efter en V70 har blivit ganska kraftigt på sistone..
Köpte alltså en helt original Ocaen Race 2002 som jag fick till vettigt pris, hade velat ha mörka inredningen men fick ändra mig på den punkten för jag fick en skaplig budget att röra mig med och jag ville köra allt på en gång =)

Nu har jag ju kommit en bit under förra veckan så detta blir en liten summering samt att jag haft ungarna veckan som var nu så då har det inte hänt nåt direkt..

Inköpet alltså - Blev denna V70 full servicebok och 19k mil på mätaren, förra ägaren hade precis bytt värmepaket å lambdasonder på verkstad så det kändes bra mindre bra att jag såg en repa på bakluckan och att den var asskitig vid köpet men man fick använda fantasin och se potentialen :)
Bild

Ruskigt original, inte ens takvinge :/
Bild

Hämtade denna på lördagen så jag fick fixa barnvakt några timmar, hann inte ens pilla på allt och gå igenom den men det kändes mycket bättre efter att jag fick tvätta av den lite snabbt iaf =) Beställde omedelbart 05ans framljus från Tyskland på ebay samt att man scoopa runt på alla sidor efter grejer..

Lämnade ungarna på dagis på månda'n så deras mor tog över dem sen och jag kunde börja shoppa saker, blev en del gjort redan under måndagen såsom:
* 05ans bakljus
* Takvinge
* Nya 20"are
* Chassisats - Sachs Advantage, sänkning 55/40 (LÄTT begagnad)
* Stänkor runtom
Bild
Bild

Tisdagen gick åt till att montera takvinge fast det inte är helt rätt kulört - SKA in på lack + byta bakljus och innerbelysning till LED
Bild

Onsdagen krängdes det däck och handlade K-stag fjäderbenslagringar m.m

Torsdagen då - Chassisatsen skulle helt enkelt på, har inget garage längre så jag invaderade syrrans garageuppfart (Nej jag kunde inte använda deras garage för där har min svåger byggt en bar eller ja Fotbollshörna som han kallar det)

LITE skillnad på framfjädrarna :)
Bild

LITE skillnad på 17 och 20" :)
Bild

Fredagen hände det inte mycket då jag jobbar som krogvakt på kvällen var jag tvungen att ta en vilodag efter slitandet på torsdagen, HATAR att mecka på marken :/
Lördagen monterade jag på stänkorna för naturligtvis hade jag glömt popnitstången hemma när hjulen ändå var av på torsdagen samt lyfte lite invändigt med 05ans stereosarg, ligger iofs utanpå men tycker det ser lite bättre ut än det tråkiga gråa..
Kom äntligen ihåg att jag faktiskt har en hyfsad systemkamera också så det blev ett par bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild

Fick tag på en kille som jobbar på Glasfirma också som skulle tona min bil (5 rutor) så det skulle ske nu veckan som varit, nu är det så att jag är sån som gärna har ljust runtom men det blev LITE miss i kommunikationen men han kom å hämtade bilen gjorde ett kanonjobb och man ser riktigt bra ut genom filmen och jag har börjat vänja mig vid synen av den MEN hade velat ha ljusare faktiskt, men va fan..

Hann iaf tvätta av den lite å tvinga med morsan ut på en sväng så jag hann med ett par bilder till efter toning:
Bild
Bild

Vad tycker ni hittills - Är jag inne på rätt spår eller..?
Hämtade iaf ut paket i fredags:
Bild
Och Handlade stötfångare från 05 i lördags :)
Bild

Nu lämnar jag ungarna imorgon återigen till deras mor så vi får se hur mycket jag hinner med, ska köra iväg fångarn + vingen till lack iaf och imorgon kommer även strålkastarna bytas..

Det som nu finns på att-göra-listan är:
Lacka ner den
Letar Taklister så jag kan plocka bort railsen
(Vill ha nyare speglarna helst med blinkers)
(Lacka baklucka p.g.a repa - Inte rost :D hehe)
Kromat slutrör så länge iaf, kanske halvsats senare..

Som ni själva vet så kostar ju allting och nu har jag kört slut på budgeten så nu får det sista komma lite då och då - ska flytta vid månadsskiftet också så både tid och dollars kommer bli offrat på det..

Så vad tycker ni hittills..?
Redan en grym förändring, ska man ha tonat ska det ju vara svart 8) .
Det behövs inte så mycket för få rätta stuket på en V70.
Illapassande kjolpaket som ej smälter in går fetbort för mig på en volvo.

Kommer följa denna tråden och vill ha mycket bilder och hälsa svågern att han ska riva fotbollshörnan så du kan skruva under tak. Förstöra garaget på detta sättet är ju skamm :!:
Effekt kommer faktiskt i sista hand på den här bilen, tycker det är för mycket pengar som ger för lite hästar så den behålls original, vill inte hålla på å trimma en automatare heller direkt - har haft 4-500hk bilar + R1 och Hayabusa så jag har lekt av mig, vill jag ha effekt så kan jag alltid låna nån av polarns bilar som alltid har nån Evo Supra eller annat med 700-1000hk..
Främre avgasrör

Jag har katalysator, röret är när j[…]

Vad är det för fläckar?

Jag är inte säker var det l&aum[…]

Jag hade ca 60 PSI = 4100 hPa på lågtr[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Innerskärmarna lär sitta med 4-5 plastmu[…]